Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. januar 2013 - 23:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LG-NAS N2B1

Hejsa Eksperter

Er løbet ind i et noget træls problem...:-(

For 2 år siden fik jeg en LG-NAS N2B1. Den brugte jeg lidt tid på at sætte op, og den har siden kørt perfekt.

Nu er jeg løbet ind i det problem, at jeg vil gerne logge ind i Admin-delen af GUI på NAS'en, men kan (selvfølgelig) ikke huske pwd for Admin....:-(

Har forgæves søgt på LG's website. Fandt noget firmware opdatering til den, men det er alle *.bin filer, som skal installeres fra GUI! Men det kan jeg jo ikke logge ind i!

Kan sagtens logge ind min egen user, men der har jeg ingen mulighed for at ændre noget på NAS'en.

Hvad gør man, når/hvis man vil gen-installere GUI på sådan en fætter?

På forhånd tak

Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
19. januar 2013 - 17:53 #1
Hejsa

Har fået problemet løst...:-)
Avatar billede sejensen7 Nybegynder
28. januar 2013 - 12:22 #2
Hej Ulrik

Er løbet ind i nøjagtig samme problem, som dig.
Hvordan løste du problemet?

Mvh Søren
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. januar 2013 - 19:05 #3
Hej Søren

Faktisk står det i manualen. Dog MEGET kryptisk.....:-(

Hvis du kigger i din manual, så finder du punktet under afsnit 5.

Det du skal gøre er at, slukke for NAS-server. Når du tænder den igen, skal du holde begge piletaster inde, når du tænder for den.

Derefter skal du følge manualen.

Du kan finde manualen her:

http://136.166.4.200/contents/PC/NAS/N2B1/LG_2DriveNAS.pdf

Ny firmware kan du finde her:

http://lgknowledgebase.com/kb/index.php?View=entry&EntryID=6415

Bemærk at din NAS skal være tømt for data, for den bliver formatteret.....!

En anden detalje er at diverse firmware opdateringer, skal installeres med den ældste først, og så opefter. For de er IKKE bagud-kompatible......:-(

Men fortvivl ikke, for hvis ikke NAS'en kan installere en valgt opdatering, så fortæller den dig det....

Håber dette svar kan hjælpe dig...:-)

Det tager noget tid, men er helt klart besværet værd....

Mvh

Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. januar 2013 - 19:07 #4
PS: Husk at du skal også sætte dit RAID op igen, efter den er firmware opdateret....
Avatar billede sejensen7 Nybegynder
29. januar 2013 - 09:11 #5
Hej Ulrik

Jeg forsøger det du beskriver.
Som jeg forstår det, så bliver det hele "ridset", så der skal oprettes helt nyt ADMIN og BRUGER kontoer?
Ligeledes "hjemmeside"?

MVH Søren
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
29. januar 2013 - 20:27 #6
Hej Søren

Når du slukker for din NAS, så holder <- og -> inde samtidigt og tænder for din NAS igen. Når der står: "Enclosure_mode" i displayet, så slipper du <- og ->. Nu er den igang med at formattere ALT på diske og ROM("hjemmeside"). Når den er færdig booter NAS(Der vil stå "NAS is booting") i displayet. Når den er klar til brug, vil der stå "LG Home NAS" i displayet, og nu vil du kunne logge ind med:

USER: Admin
Pass: Admin

Ganske som da du skulle sætte den op første gang.

Din RAID konfiguration skal laves igen.

Du kan læse en forklaring her:

http://www.eksperten.dk/spm/249120

Alle Shares skal nu konfigureres igen.
Alle brugere skal konfigureres igen. Dvs oprettelse samt rettigheder.

Desuden skal alle shares mappes på ny, på de pc'er som får tildelt et mapped share....

Håber dette kunne hjælpe dig? Ellers skriver du bare igen....:-)

/Ulrik