Avatar billede jbe Nybegynder
18. januar 2013 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktop på Win 2008 r2 virker ikke længere

Hej,

Jeg har en Windows 2008 Server R2, som hidtil har fungeret fint med Remote Desktop, men nu pludselig afviser connections.

Den giver blot den sædvanlige fejlmelding om at serveren kan være ned, utilgængelig, ikke accepterer etc.

RDP services kører og der er åbnet i FW.

Det er tilsyneladende ophørt med at virke uden grund.

Ikke engang fra serveren selv kan man lave en RDP til den selv?

Nogen gode ideer, inden jeg får grå hår i hovedet.

/jbe
Avatar billede chalde Seniormester
18. januar 2013 - 13:53 #1
Hvad siger loggen?
Avatar billede jbe Nybegynder
18. januar 2013 - 14:36 #2
Hvis du tænker på Eventlog på Serveren, har jeg kigget den igennem uden egentlig at finde noget interessant.

Har du et Hint til, hvad jeg ske se efter?

/jbe
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. januar 2013 - 18:28 #3
Har du checket at licensen stadig er aktivt? hvis den har "tabt" den, kan du nemlig ikke lave RDP til den, og den vil kun bruge de første 4gb ram.

Vi havde det samme problem efter vi opgraderede til Enterprice, efter den næste genstrt, så tabte den al livensinfo, og vi måtte /rearm dem alle sammen, hvilket ikke er nemt når man ikke kan lave RDP til dem
Avatar billede jbe Nybegynder
20. januar 2013 - 19:21 #4
Det kræver ikke en licens, når det kun er administratorer der har adgang.

Jeg har i øvrigt løst problemet:

Delete a Remote Desktop Services Connection
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754247

Create a Remote Desktop Services Connection
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc771694
Avatar billede jbe Nybegynder
02. februar 2013 - 09:19 #5
var