Avatar billede freeman5 Nybegynder
18. januar 2013 - 10:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SD kort til kamera

Hey.

Jeg har et SD kort fra mit kamera, som jeg så vil overføre
billeder fra, til min computer. Jeg har kortlæser i computeren
der skulle understøtte kortet, men den kommer med følgende fejl:

F:\ er ikke tilgængelig.
Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl.

Kan i hjælpe? :-)

Med venlig hilsen.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. januar 2013 - 11:11 #1
muligvis en driverfejl for den SD kort læser. Tjek i din enhedshåntering, om der evt skulle være en gul trekant ved den.
Avatar billede freeman5 Nybegynder
18. januar 2013 - 11:28 #2
Jeg er ikke sikker på hvad jeg skal kigge under, så jeg kiggede
under følgende:

Diskdrev
IDE ATA/ATAPI-controllere
Lagerenheder

Og ingen af disse har gule trekanter ud for de forskellige enheder.

Tilgengæld er der en gul trekant ud for:
SCSI- og RAID-controllere;
-A7V80QKX IDE Controller

Men jeg ved ikke om dette har noget at skulle have sagt :)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2013 - 12:02 #3
prøv lige med slimdrivers at få de sidste drivere på plads.
http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html
pas lige på med ikke at få andet med ned (dvs læs de enkelte tekster før du klikke 'næste')
Avatar billede freeman5 Nybegynder
18. januar 2013 - 13:23 #4
Har prøvet at hente programmet ned og opdateret driverne, men
får stadig samme fejl.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2013 - 13:43 #5
se i pc's manual og på kortet - hvis der er SD-kortlæser, og kortet er SDHC (mere end 2gb plads), så kan kortlæser ikke læse data.
I så fald skal du have en ny kortlæser (til usb-stik), fx http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-adapter-og-kortlaeser/LogiLink-USB-Card-Reader-SDHC-MMC-Black-2204127.html
Avatar billede freeman5 Nybegynder
18. januar 2013 - 13:55 #6
PC'ens manual er væk for længst :D
Dog kan jeg på kortlæseren se at der står MMC/SD ved indgangen,
og mit kort er et SDHC med 4gb, så det må jo næsten være det der er problemet :-)

Jeg prøver at bestille sådan en bandit og antager at det virker.

Opret et spørgsmål og du vil få dine point :-)
Og tak for hjælpen!
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2013 - 14:19 #7
bare luk selv...
Avatar billede freeman5 Nybegynder
18. januar 2013 - 14:24 #8
Jeg har ikke svaret på spørgsmålet, så det ville være lidt forkert.

Den der hjælper, får point :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2013 - 14:32 #9
ok, så...
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2013 - 14:52 #10
Fulgte der ikke et USB-kabel med kameraet, som du kan bruge til overførsel til computeren?

Har kortlæseren på din computer virket før med det SD-kort?
Avatar billede freeman5 Nybegynder
18. januar 2013 - 14:57 #11
Jo der fulgte et usb kabel med kameret, men det er blevet væk :)

Jeg har ikke tidligere haft brug kortlæseren med SDHC kortet til kameraet, for sidste gang jeg overførte billeder, havde jeg ledningen :)