Avatar billede louisek Mester
18. januar 2013 - 09:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

InDesign - eksporter til pdf

Jeg har et dokument jeg skal eksportere til pdf. Jeg kan eksportere til "smallest file size" men hvis jeg forsøger at eksportere til "high quality print" går eksporteringen i hårdknude og der kommer en dialogboks frem som fortæller at der er problemer med "background tasks" - ingen yderligere forklaring andet end at den ikke er i stand til at eksportere til pdf

er der nogen der har en ide til hvordan jeg løser dette?

Vh Louise
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2013 - 10:00 #1
Vælg Window->Utilities->Background Tasks - se om der deri står noget du kan bruge.
Kan være en fejlbesked eller lign.
Avatar billede louisek Mester
18. januar 2013 - 10:50 #2
den siger ikke andet end at den ikke er i stand til at eksportere til pdf
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2013 - 11:02 #3
Har du pdf-filen åben et eller andet sted?
Det kan give problemer.

Prøv evt. at gemme filen et andet sted og se om det virker.

Hvis det ikke virker... så må vi tage den derfra.
Avatar billede louisek Mester
18. januar 2013 - 11:46 #4
jeg har forsøgt at gemme min fil på min desktop i stedet for på serveren - jeg har forsøgt at omdøbe - jeg kan eksportere til "press quality" men ikke til "hight quality print" - så det er et eller andet der er knyttet særligt den den indstilling
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2013 - 11:54 #5
Som du selv mistænker så kan der være noget i din fil, som gør at ID brokker sig højlydt over det.
At finde ud af hvad det skyldes kræver indsigt i filen og links.
Avatar billede foodear Praktikant
18. januar 2013 - 14:37 #6
Press quality og high quality print ..

Er det ikke det samme (300 dpi)??
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2013 - 14:54 #7
Et PDF-preset er meget andet end dpi, så det kan være mange andre ting, som fremprovokerer fejlen.
Præcist hvad kræver at man kan se filen og de tilhørende links.
Kan være et lokalt problem med et defekt preset. Svært at sige...
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2013 - 14:54 #8
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2013 - 15:44 #9
#8
High Quality:
"Color and grayscale images are downsampled to 300 ppi. Colors are left unchanged (they aren't converted to another color space)."

Press Quality:
Color and grayscale images are downsampled to 300 ppi (considered an industry standard for commercial printing). RGB images are converted to CMYK; CMYK values are unchanged.

Så de er ved behandling af RGB-billeder som minimum ikke ens.
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2013 - 15:57 #10
#9.

Enig, jeg udtrykte mig ikke klart nok. Mit "Ja" gik udelukkende på DPI/PPI-tallet :-)
Avatar billede louisek Mester
09. juni 2013 - 09:24 #11
jeg lukker ;) smid et svar hvis i gerne vil have points
Avatar billede louisek Mester
17. oktober 2013 - 14:07 #12
luk