Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
18. januar 2013 - 00:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lydfiler på server med adgangsbegrænsning

Hej Derude!
Jeg har fået et behov for at gemme en lang række mp3 lydfiler på en server/skyen.
Filerne skal alle have et individuelt password.
Det skal være let for mig at lægge dem ind, og brugerne skal kunne loade filerne gennem en hjemmeside, jeg laver til formålet.
Jeg kan fortælle, at jeg har one.com som operatør..

Hvordan pokker laver man sådan noget?

Gode råd modtages med kyshånd...
m.v.h.  CarstenD.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. januar 2013 - 00:58 #1
Du kunne lægge filerne i en mappe også lave en .htaccess fil i den mappe med følgende kode der gør at man ikke kan få adgang til mappen ved at besøge stien.

Order Deny,Allow
Deny from all

Så laver du en PHP fil med liste over filer og hvad passwords der skal passe til hvad fil.
Så kunne du for eksempel lave en HTML formular hvor man bare skal indtaste et password også når man sender formularen så får man mulighed for at downloade en mp3 gennem formularen.

Har dog ikke et færdigt eksempel på det men hvis du ikke kender PHP kan du gå igang med at lærer det.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. januar 2013 - 02:02 #2
Jeg fik lyst til at lave det så her kan du prøve det og downloade koden : http://netkoder.dk/test/skjultefiler/index.php
Avatar billede jjbirk Nybegynder
18. januar 2013 - 12:57 #3
Ville det ikke være beder hvis det ville være sådan, at man lavet eks. mapper med hver sin kode og så kunne der ligge flere filer til samme bruger.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
18. januar 2013 - 17:13 #4
Foreløbig tusind tak scootergris og jjbirk, Jeg vil sætte mig ind i jeres foreslag.
Jeg tillader mig at holde stien åben lidt endnu for andre forslag!
m.v.h.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
19. januar 2013 - 01:20 #5
Utroligt flot stykke arbejde scootergris! Hvad nu hvis jeg gerne vil have en grafisk brugerflade koblet på. Altså en side der åbner en personlig (kodereguleret) mp3 fil som du så fint har et bud på, men samtidig åbner en side - også kodereguleret og helst med samme kode - hvorpå der ligger at par billeder og lidt tekst. Billeder og tekst skal også let kunne redigeres.
"Produktet" består altså nu af en personlig mp3 lydfil med matchende billeder og tekst.
Har du også et bud på en løsning her?
Andre må selvfølgelig også gerne byde ind!
m.v.h.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. januar 2013 - 03:08 #6
Du kunne samle dem i en zip fil.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
19. januar 2013 - 23:20 #7
Scootergris! Kunne du have lyst til at tjene en skilling, ved at lave setuppet for mig?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
20. januar 2013 - 03:44 #8
En skilling det svarer vel til 2 kroner idag.
Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre med alle de penge.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
20. januar 2013 - 09:46 #9
Skilling er vel nærmest en talemåde..
Hvis du kunne lave det hele, kunne vi da godt snakke om at sætte 3 nuller bag.
Interesseret?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. januar 2013 - 10:16 #10
Sådan noget kan jo findes gratis på nettet, så lige frem at skulle betale for det er da dumt, men jeg skal jo ikke blande mig :-)
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
20. januar 2013 - 11:08 #11
Det kan det sikkert, men det skal jo sættes sammen. Og det er jeg ikke god til.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
20. januar 2013 - 17:21 #12
Det er jeg heller ikke men du kan prøve og spørge på diverse forum. udvikleren.dk for eksempel.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
22. januar 2013 - 10:00 #13
Okay...
Avatar billede jjbirk Nybegynder
22. januar 2013 - 10:57 #14
mener et login scripts ville kunne gøre det, men det skal være sådan et hvor man kan bestemme adgangen for brugerne, og så en admin side, så ejeren kan oprette brugerne.
Denne side ville så være smart hvis brugeren glemte sin kode eller brugernavn så kan man maile til ejeren.

Jeg har søgt men kan ikke selv finde sådan et :-(
Den jeg finder skal man oprette tabeller i mysql og der er jeg slet ikke stærk, så jeg har ikke kunne teste dem.

Men kunne jo være der var en der evt. kunne henvise til et sådan scripts med en god forklaring om opsætningen for dig.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
22. januar 2013 - 12:21 #15
Tusind tak, jjbirk!
Jeg bliver desværre hurtigt hægtet af, men jeg vil gemme dine overvejelser.
... Og ja, måske!