Avatar billede pkc Nybegynder
16. januar 2013 - 12:26 Der er 8 kommentarer

Forslag admin program -

søger et freeware program til admin af en mssql database.

PS: (Magter bare ikke at få Microsoft ind på min computer - måske fortæller det også lidt om mit niveau *smil*)
Avatar billede swiatecki Novice
16. januar 2013 - 12:58 #1
Nu er det en MS SQL database, som er et microsoft program - hvorfor så ikke et MS produkt?
Avatar billede pkc Nybegynder
16. januar 2013 - 13:07 #2
Som jeg skrev i mit oplæg så magter jeg ikke at få Sql server 2008 ind på min computer. Får gentagne gange fejl - har forsøgt at afinstallere flere gange. Så derfor søger jeg et program der IKKE er MS SQL server 2008 eller 2010 -
Avatar billede swiatecki Novice
16. januar 2013 - 13:35 #3
Som jeg forstod det skulle du bruge et program til administration af en MS SQL server?

- hvis du "derfor søger jeg et program der IKKE er MS SQL server 2008 eller 2010 -", så er svaret vel MySQL
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2013 - 14:11 #4
#2
Som der bliver sagt i #3, må du nok lige uddybe dit spørgsmål.

"Så derfor søger jeg et program der IKKE er MS SQL server 2008 eller 2010 - ".. Hvad er et "program"? Er det en database? Er det et adminmodul, som du efterspurgte i dit oprindelige spørgsmål? Er det til remote access af en MSSQL server?
Avatar billede pkc Nybegynder
16. januar 2013 - 14:58 #5
Jeg prøver igen: jeg skal til gå en mssql database med et program der ikke er et Microsoft program
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2013 - 15:09 #6
OK, og ligger den MSSQL database "udenbys"? Hvis ja, så behøver du vel ikke at installere hele MSSQL server lokalt, men "bare" et program hvor du kan tilgå MSSQL serveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2013 - 15:21 #7
Hvis du koerer Windows var SQL Server Management Studio ret oplagt til administration.

Men der er alternativer. Toad for SQLServer var en mulighed. Kraever ogsaa Windows.

Saa er der generelle tools som f.eks. ERWin hvis du har mange penge eller PowerArchitect som er gratis. PowerArchitect is in Java saa Windows er ikke noedvendig.
Avatar billede pkc Nybegynder
16. januar 2013 - 19:05 #8
Enig Arne men jeg kan ikke få SQL server management til at fungere på min win maskine (Win 7 - 64 bit) - hvergang jeg forsøger at installere får jeg en fejlmelding som jeg ikke forstår at få fjernet - jeg har afinstalleret og startet på ny flere gange uden held :-(