Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2013 - 00:27 Der er 9 kommentarer

kan ikke kontakte router

kører windows 7 på ny Lenovo X1 Carbon - kan ikke kontakte min router over trådløs, hverken via browser eller telnet (som jeg har aktiveret). Internettet virker fint. (kan godt kontakte router via eks. Ipad)

Jeg har afinstalleret antivirus og slået firewall fra, men det hjælper ikke.

Håber ovenstående har sammenhæng med ikke fungerende IDrive online backup. Programmet kører fint på den gamle computer, over trådløs, men kører i ca. 10 dage på den nye, hvorefter jeg pludselig ikke kan komme i kontakt med programmet. IDrive kan ikke hjælpe mig - de siger det er min firewall i routeren, da jeg har slukket windows FW og afinstalleret antivirus.

Har prøvet alt muligt - resultat: Idrive & router kan kontaktes på gl. computer, og Idrive og router kan ikke kontaktes på ny computer... 

Håber der er nogen som kan hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2013 - 07:36 #1
hvad er det for en router og udbyder

i Google kan du søge efter den sådan her

manual router navn


i min skriver man følgende i søgefeltet foroven
192.168.0.1
det kan være andeledes i din derfor derfor spørgsmålet
hos fullrate skal man aktivere noget der hedder

Enable Wireless Router Radio  under Wireless settings

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2013 - 07:37 #2
du skal have kabel i når du aktiverer disse ting hvis det er det der er årsagen

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2013 - 07:47 #3
du skrev telnet

http://whirlpool.net.au/wiki/dsl_modems10_07

er det sådan en fætter

den er desværre på spansk men muligvis kan du få noget ud af bare at se på video

http://www.youtube.com/watch?v=SVvTR8zAQRA


m.v.h
Avatar billede hea_dk Nybegynder
15. januar 2013 - 09:55 #4
har du for sjov skyld prøvet at tage din gammle computers mac addresse og ip og smide over på den nye bare for at se om det er nået firewall halløj der driller ?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 20:55 #5
Det er en Telenor router, og jeg har fulgt vejledningen på telenors hjemmeside, hvilket fungerer på gl. computer men ikke på ny
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 20:57 #6
Jeg tror da ikke det er nødvendigt, internettet fungerer jo fint
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 20:59 #7
Som jeg ser det, er telnet en windowsfunktion i command-prompten
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 08:04 #8
jeg stillede dig et spørgsmål i "3
det svarede du ikke på


men et sidste forsøg

hvilken af dem er det

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2013 - 11:48 #9
løsningen viste sig at være lige til - reset router...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester