Avatar billede c-r0 Nybegynder
11. august 2001 - 22:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

TDC Routers

Jeg har en Router fra teledanmark som jeg har prøvet at komme ind i. men det lykkedes ikke, så spørgsmålet er om jeg har gjort det rigtigt.

Jeg har først resat den så test lampen begyndte at lyse rødt, derefter prøvede jeg at logge på via netbrowseren og derefter prøvede jeg telnet og hyperterminal intet virkede.

Min router er teledanmarks preindstillet 5711 speedstream router, og mit internet er pro@ccess.

Ps Brugbart svar = 245 point
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. august 2001 - 22:08 #1
http://proaccess.jth.net/
Her er simpelthen alt du skal vide
Avatar billede victor44 Nybegynder
11. august 2001 - 22:27 #2
Du skal bruge et seriel kabel og en terminal på din maskine, specielt lavet til routeren.
Du kan ikke \'cracke\' den over netværket, men du skal bruge \'konsollen\' ved hjælp af din seriel port.
SÅ når du har et \'konsol\' kabel og startet en terminal på din maskine, så sæt det hele sammen og prøv igen.

God fornøjelse

LuF

Avatar billede kapla Nybegynder
11. august 2001 - 23:08 #3
Avatar billede c-r0 Nybegynder
12. august 2001 - 00:50 #4
Desværre jeg har prøvet alt det i siger, jeg har mig et consol kabel men der sker ikke en skid når jeg prøver at at tilslutte mig den. den siger godt nok at den er konnekted men jeg får ikke mulighed for at indtaste login og password.

Ps det er muligt at hacke den da man kan komme ind på den fra teledanmarks side men det kræver at man ved hvad deres \"Community Name\" er ok det ved jeg ikke :(.

Og kapla0 jeg har været inde på den hjemmeside du gav mig sidste gang, dan var lidt til hjælp men så gik jeg i stå da der intet skete
Avatar billede victor44 Nybegynder
12. august 2001 - 01:11 #5
Du kan ikke \'komme\' ind i den fra netværket, TDC har sat regler op der gør at du skal komme fra en bestemt IP.

Hvis der intet sker på skærmen med din terminal når du tænder routeren, er der noget galt.
Fejlen kan ligge i dit konsol kabel eller i dit terminal program.

Check at du bruger den rigtige serielle port og at din terminal er sat til 9600.

LuF
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. august 2001 - 22:12 #6
http://www.secdatacom.dk/download/Efficient/5711/TeleDK%20Int%20Netexpress/Netexpress.pdf
Her kan du se hvordan man kommer ind i speedstream 5711, eksemplet er dog fra netexpress 1 abonnement, men der skulle være en stor mulighed for at du kan gøre det samme
Avatar billede bjd Nybegynder
16. august 2001 - 16:09 #7
Har du prøvet, når du connecter til routeren, så lige trykke return en del gange, eller bare vente et minut eller to?
Det plejer at virke ved mig.
Avatar billede support-knuden Nybegynder
17. august 2001 - 15:37 #8
se evt. på dette link
http://www.marlow.dk/dsl/
(hold reset button inde i 5sec og log ind med serie nummeret som password.

man skulle også kunne logge ind i routeren med dette password uden at resette den
password: 4getme2

Avatar billede c-r0 Nybegynder
17. august 2001 - 22:22 #9
Jeg er glad for jeres svar .. jeg er da også kommet i kontakt med min router. men når jeg resetter den for jeg en besked hvor der står

Recovery Mode Timer: 600 S

Men så sker der ikke mere, jeg kan ikke komme til at logge ind eller skrive noget over hovedet.

Avatar billede obiram Nybegynder
25. august 2001 - 12:41 #10
Kan du ikke fortælle mig hvilken terminel du bruger til at komme i kontakt med din router.

Min kommer op med ingen kontakt tilport 23

Er der noget specialt man skal fortage sig før
det vil virke.
Avatar billede micnor Nybegynder
26. august 2001 - 23:54 #11
Jeg har en SpeedStream 5781 som jeg også har bøvl med. Men jeg er dog kommet ind i routeren via console-kablet. Da der stod:

Recovery Mode Timer: 600 S

tastede jeg blot serienr fra undersiden og afsluttede med enter, og vupti, så var jeg inde.

Prøv det :o)
Avatar billede micnor Nybegynder
26. august 2001 - 23:56 #12
Vel og mærke uden bogstavet. Altså kun tallene.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. august 2001 - 21:36 #13
Du bruger hyperterminal (ligger under tilbehør --> kommunikation) du skal bruge en kabel fra com-porten til consol-indgangen på routeren......

i hyperterminal skal du bruge følgende opsætning:

bit pr. sekund = 9600
databit        = 8
paritet        = ingen
Stopbit        = 1
flowstyring    = hardware

ang password, så er der 2 måder man kan komme ind på læs mere her:
http://support.efficient.com/kb/FP/resetpassword.html

eric

Avatar billede c-r0 Nybegynder
30. august 2001 - 00:37 #14
Yep jeg bruger hyperterminalen , jeg her et consol kabel, jeg har lige reinstalleret mit windows s[ det kore osse 100%, problemet er at jeg ikke kan skrive til min router, det jeg taster opfatter den ikke.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. august 2001 - 14:12 #15
du skal først indtaste password, og mens du gør det rykker curseren sig ikke, tryk derefter enter.
(sådan gør den ved en cisco-router)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. august 2001 - 14:45 #16
skal du ind i routeren, og du ikke har password:
http://support.efficient.com/kb/FP/resetpassword.html

Her er routerens grund-configuration:
http://proaccess.jth.net/stdconf.txt

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. august 2001 - 14:48 #17
Uofficielt produktblad for Tele Danmarks Pro@ccess ADSL
Utrolig god side, hvor du kan finde manual til din router m.m.:
http://proaccess.jth.net/

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. september 2001 - 17:11 #18
øhhh.......er hvorfor tager du dine point igen??
Avatar billede c-r0 Nybegynder
12. september 2001 - 22:47 #19
fordi all de svar jeg fik hviste jeg i forvejen og det spørgsmål jeg stillede blev overhovedet ikke besvaret .. sorry .. men mit problem er stadig uløst .. og jeg er stadig ikke kommet ind i min router.

All svarene her er i bund og grund det samme og op til flere har det samme links også..

jeg ved ikke om jeg forklarede mig klart nok .. men alle disse svar er standard svarene og dem har jeg rigeligt af.

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. september 2001 - 23:57 #20
Det er for så vidt også ok.....men de fleste brugere plejer så gerne at skrive
tak for hjælpen men jeg har stadig ikke løst mit pr........osv.

du kan ihvertfald ikke påstå at du ikke har fået hjælp!!!

Avatar billede c-r0 Nybegynder
13. september 2001 - 15:15 #21
Det kan du selvfølgelig have ret i .. og jeg er glad for at folk ville hjælpe mig . og det var da osse en fejl at jeg ikke fik sagt tak så det er jeg ked af

Tak for hjælpen .. :)