Avatar billede Bullet04 Nybegynder
14. januar 2013 - 17:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Custom gaming PC - førstegangs bygger.

Hej,

Jeg har fundet lidt ekstra penge og har bestemt mig for at prøve kræfter med at bygge min egen PC for første gang.

Jeg er ikke en komplet amatør ift. IT men er bestemt heller ikk en pro. "Advanced user" er nok mest rammende. Det er hvertfald under Advanced jeg konfigurere mest.

Jeg leder ikke efter step-by-step instruktioner eller nogen til at lave tænke arbejdet for mig, men lidt mild kritik eller et godt råd med på vejen, vil være meget værdsat. Det er især kompatibilitet jeg er nervøs for.

Mit system er næsten en copy paste fra http://www.build-gaming-computers.com/ . Men jeg er ikke sikker på hvor meget jeg kan stole på den side. Jeg har selvfølgelig læst så meget jeg kan fra andre sider, men det er noget af en jungle at følge med i.

Core:

Motherboard - ASUS Sabertooth Z77 Intel Series 7
CPU - Intel Core i7-3770K Quad Core
CPU Cooler - Cooler Master Hyper 212 EVO
RAM - Corsair Vengeance 16GB (DDR3 1600MHz)
GPU - EVGA GeForce GTX 670 (2 GB)
System Drive - OCZ Agility 4 256GB
Storage Drive - Seagate Barracuda 7200.14 - 2TB
Case - Cooler Master HAF X Black
Power Supply - Corsair Enthusiast Series TX750 V2
OS - Windows 7 Home Premium

Ekstra

Sound Card - Mulighed for opgradering senere.
Speakers - Mulighed for opgradering senere.
Headset - Astro A40
Mouse - Ubestemt, men gaming.
Keyboard - Ubestemt, men gaming.

Så ser mit system okay ud? Har jeg for meget strøm? Er der nok strøm til lydkort senere? Kommer der en ny stump næste uge der gør X værdiløs? Er der noget der ikk passer sammen?

Lidt vejledning fra de lærde ville være meget velkommen :)
På forhånd tak.
Avatar billede Bullet04 Nybegynder
14. januar 2013 - 17:37 #1
Det skal iøvrigt nævnes at selvom jeg beskriver den som en Gaming PC så skal den bruges til all around opgaver. Lige fra video redegering til musik afspilning og internet surfing. Og selvfølgelig gaming. Og alt indimellem.

Mine interesser skifter så det vigtigste af alt er at min PC er solid og kan klare sig i forskellige opgaver og samtidig kan opgraderes i fremtiden.
Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 18:31 #2
Ser ud til at hele dit system er kompatibelt
Ville lige sikre mig at få Windows 7 home i 64 bit udgaven (Ville være surt at kun kunne bruge 4 GB ;) )

Så ikke noget rød flag her fra held og lykke med projektet :)

Det er nogen seriøse kanaster du kaster i systemet til at starte med. Og det skulle klart kunne tage de opgaver du nævner uden problemer.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
14. januar 2013 - 18:59 #3
Ser heller ikke nogen grund til bekymring, så længe at du som pkbech også siger sørger for at få 64 bit :)

den klare musik internet surfing så let som ingenting.
langt de fleste spil på den mest mulige cpu krævende indstilling burde heller ikke kunne volde den problemer, hvis du selvfølgelig ikke starter 10 krævende spil på en gang.

og til video redigering bør du heller ikke have problemer, og skulle du begynde at lege med 3d modeller bør du heller ikke at få problemer.

men hvordan 'finder' man lidt ekstra penge, til noget som dette, gad jeg godt at kunne
Avatar billede Bitness Nybegynder
14. januar 2013 - 21:19 #4
Jeg vil vælge en anden SSD disk, fx kingston hyperx 3k eller en samsung 830/840 , jeg hører fra mange at ocz ikke er så gode og har høje fejlprocent, just to your info.
Avatar billede Bullet04 Nybegynder
15. januar 2013 - 14:04 #5
Takker for jeres kommentare, det var præcis hvad jeg ledte efter.

Var godt klar over jeg skulle have 64 bit men det var ikk noget jeg havde skrevet ned nogle steder. Men det er det nu.

Jeg vælger nok EVGA GeForce GTX 670 FTW (2 GB). Den er en lille smule under ASUS 670 men det ser ikk ud til at være noget af betydning.
Og så vil jeg prøve at finde en mere stabil SSD.
Jeg troede OCZ var et godt brand men må igang med at læse reviews.

Og @ Zeebaah: Det var desværre bare en talmåde. Smed en forfærdelig masse penge efter en Dell sidst jeg skulle have ny PC, og har fortrudt og sparet op til en custom lige siden.

Et sidste spørgsmål. Er der nogen der kan vurdere hvordan jeg lægger med strøm? Er Corsair Enthusiast Series TX750 V2 nok? For meget?
Har prøvet PSU calculators flere gange men Stephen Hawking var her desværre ikk til at vejlede.
Avatar billede Bitness Nybegynder
15. januar 2013 - 16:46 #6
Da jeg skulle købe SSD snakkede jeg med proshop om hvilken jeg skulle have og hvor mange fejl procent der var på kingston - samsung - ocz, det var dem jeg havde i kikkerten, og der lå ocz over 10% og det er mange iforhold til kingston som var kun 3% af ud 100+ og samsung var ca det samme, det kan godt betale sig at give lidt mere for ssd og få noget der holder / ikke fejler, jeg er mega glade for mine kingston i raid0, de yder simpelthen i topklasse