Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 14:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opdatere billede

Hej jeg leder efter et script der opdatere billeder i en mysql database og overskriver  rename eksisterende billede i en folder.

Håber dette giver mening! :)

Jeg har søgt på google uden held.

jeg vil bare gerne kunne blive hjulpet i gang måske sådan et step af gangen.

Vh
Djsteiner
Avatar billede jetobi Juniormester
14. januar 2013 - 14:53 #1
Hej Djsteiner, kan du ikke forklarer lidt mere hvad du vil have? altså vil du have så der står et billed, og så den refresher, og skifter billed, så der bare kommer et nyt billed efter 5 sek eks, og så får billederne fra databasen? :-)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 15:24 #2
Jeg har nogle billeder, som ligger i en folder image/ og de samme billeder ligger i og i en database tabel.

Jeg vil gerne  Opdatere billeder begge steder.

det der sker rent praktisk sker.

når brugen trykker på submit så køre et update script som Opdatere billederne i databasen og på samme tid overskriver det billederne i image folderen.

<form action="upload_file.php" method="post"
enctype="multipart/form-data">
<label for="file">Filename:</label>
<input type="file" name="file" id="file"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Submit">
</form>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 15:27 #3
noget i stil med dette bare med update i stedet for:

<?

if ($_POST["action"] == "Load")
{
$folder = "images/";

move_uploaded_file($_FILES["filep"]["tmp_name"] , "$folder".$_FILES["filep"]["name"]);

echo "
<p align=center>File ".$_FILES["filep"]["name"]."loaded...";

$result = mysql_connect("localhost", "******", "*****") or die ("Could not save image name

Error: " . mysql_error());

mysql_select_db("project") or die("Could not select database");
mysql_query("INSERT into dbProfiles (photo) VALUES('".$_FILES['filep']['name']."')");
if($result) { echo "Image name saved into database

"; }

}

?>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 15:31 #4
Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 15:34 #5
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2013 - 17:29 #6
<ole>

Jeg fatter hat af, hvad du vil  =)

Du skriver om nogle billeder i en mappe med tilhørende stier i en DB. Du vil, så vidt jeg forstår, gerne rename billederne i mappen og have databasen opdateret, så den stadig afspejler 'virkeligheden'.

Hvad skal billederne renames til? Og hvor/hvordan kommer det billede, du uploader (eksemplet ovenfor) 'ind i billedet'?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 22:22 #7
Hej olebole så mødes vi igen her inde der gik ikke længe før jeg kom banen igen :)

jeg prøver lige fra begyndelsen af.

Det korte er at bruger skal have mulighed for opdatere sine billeder med nogle nye.

Det er i med på ikke?

Billederne skal både opdateres i en tabel i en databasse og i den mappe de er blevet uploadet til.

Håber det giver lidt mere mening
Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. januar 2013 - 22:25 #8
Så vi skal vel have fat i noget Overwriting existing image file?
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2013 - 23:20 #9
Warning

If the destination file already exists, it will be overwritten.

move_uploaded_file. Du kan med andre ord bare lade funktionen overskrive filerne, hvis de hedder det samme.

Hvis de hedder det samme, behøver du vel ikke opdatere DB'en - eller?  =)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
15. januar 2013 - 11:24 #10
Okay jeg skal lige forstå hvordan move_uploaded_file fungere?

Må lige læse på det igen:

Men nej så behøver jeg ikke at opdatere DB'en sådan som jeg ser det nu:)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
15. januar 2013 - 11:29 #11
jeg mener sådan at funktionen overskrive filerne?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. februar 2013 - 09:31 #12
Lukke tid går ud fra du stadig ikke samler på point olebole?
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2013 - 14:24 #13
Sorry, jeg har vist ikke set de sidste indlæg. Fik du løst problemerne?

Du har i øvrigt ret: Jeg samler ikke, men tak for tilbudet  =)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
13. februar 2013 - 15:03 #14
Ja jeg fik det løst :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2013 - 16:01 #15
Cool  *o)