Avatar billede HPCISCO Nybegynder
11. januar 2013 - 10:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Erfaringer med Windows Phone 8 søges

Hej,

dette er egentlig ikke den rette kategori, da det handler om styresystem til telefoner, men en sådan kategori findes ikke!

Jeg har de sidste flere år udelukkende haft iPhones, men er efterhånden blevet så træt af deres lukkethed, at jeg overvejer at skifte til WP8 (f.eks. Nokia Lumia 920).

Problemet for mig er, at iPhones for mig at se er lavet til folk, som bruger telefonen til at spille, høre musik, se film osv.
Det er ikke noget, som jeg bruger meget tid på.

Det, jeg håber at kunne bruge min næste telefon til er at have direkte adgang til mine netværksdrev på min server derhjemme/i firmaet, så jeg f.eks. kan administrere mine filer, åbne diverse dokumenter direkte fra serveren osv.

Da Apple jo aldrig har været glad for, at man som bruger selv kan bestemme over sine filer direkte, er en iPhone for mig stort set ubrugelig i business øjemed (bortset fra emails og kontakter).
Jeg har ikke lyst til at starte en diskussion om dette emne her, men vil gerne høre fra folk med erfaring fra det nye Windows Phone 8:

1:
Er det virkelig rigtigt, at WP8 ikke har noget tilgængeligt filsystem, så man selv kan administrere f.eks. filer, som ikke lige er tekst-, musik- eller video-filer?
Det, jeg her spørger om er egentlig, om det virkelig kan passe, at WP8 ikke har nogen stifinder?
Hvis ikke WP8 har nogen form for stifinder, giver det hele sig selv. Så kan jeg lige så godt holde mig til iPhone.

2:
Da det er et Windows system, går jeg ud fra, at der er direkte mulighed for at koble sig op på sine netværksdrev på sin Windows-server (2008). Er dette muligt, eller skal man alle mulige omveje via mere eller mindre gennemtænkte 3.-parts apps, hvis man f.eks. vil vedhæfte en fil fra netværket til en email?

3:
Så vidt jeg har kunne se på nettet, findes der kun en meget skrabet version af noget, som skulle ligne MS-Office til WP8.
Dvs., man kan åbne dokumenter, men kun med begrænset mulighed for at redigere, formatere osv.
Er det forstået korrekt?

Jeg frygter lidt, at Microsoft er gået Apple lidt for meget i bedene, så WP8 er mindre anvendelig til business-brug end selv det MEGET gamle Windows 95, selvom Windows 95 kunne køre på langt ældre hardware end en moderne telefon byder i dag!
Som sagt, er jeg ikke så interesseret i at se film mm.

På forhånd tak for jeres eventuelle kommentarer!
Avatar billede HPCISCO Nybegynder
11. februar 2013 - 10:00 #1
Har nu købt en iPhone igen, da WP8 ikke har noget tilgængeligt filsystem, og således ikke er mere anvendelig end en iPhone for mig.
Avatar billede HPCISCO Nybegynder
11. februar 2013 - 10:00 #2
Lukker...