Avatar billede Reus Nybegynder
09. januar 2013 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til projekt!!! :-)

Hej vi er to som skal fremlægge en projekt om Martin Luther King. Vores hoved emne er "forandring og konsekvens" og vores delemne er Martin Luther King.
Vi skal fremlægge i 20 minutter så jeg ville spørge om hjælp om at hvordan jeg skulle flette det ind så det indgår i forandring og konsekvens... Hvis der en der har lavet noget med det projekt så kontakt mig tak.

På forhånd tak! :-)
Avatar billede Reus Nybegynder
09. januar 2013 - 15:15 #1
Mange gode ting tak :-)
09. januar 2013 - 16:03 #2
Den sorte befolkning i USA var systematisk undertrykt og ringeagtet, vel nok i den grad, at de selv accepterede  deres mindreværdighed.  Forandringen var så, at de, med Martin Luther King som talerør, begyndte at tale for sig selv og afvise deres mindreværdighed.  Det fik konsekvenser for den sorte befolkning derved, at lovgivningen blev forandret og de ulovlige former for diskrimination blev imødegået og både den sorte og den hvide befolknings synspunkter i årenes løb forandrede sig, så den sorte befolkning har fået bedre chancer i livet.  Det fik også konsekvenser for den hvide befolkning og for landet, derved at de talenter den store sorte befolkningsgruppe havde men som var 'indefrosne' ved undertrykkelse, blev frigivet og kunne være med til at styrke det amerikanske samfund.  For eksempel er den nuværende præsident, som bekendt, sort.  Det har videre haft konsekvenser på verdensplan, derved at begivenhederne i USA har givet impulser i andere dele af verden, såsom ved ophævelsen af den diskrimineren lovgivning i Sydafrika.

Det er naturligvis forenklet - der har været begivenheder end de med Martin Luther King der har haft en indflydelse, og ikke alt er vel - der er sikkert meget undertrykkelse tilbage.  Men jeg håber det giver stof til dit projekt.
Avatar billede finb Ekspert
09. januar 2013 - 16:16 #3
Find hans allersidste tale på youtube:

Konsekvens:
King: "I may not get there myself"
King menes at være blevet truet fra at holde den tale,
han følte(ønskede) ikke, han kunne undlade at holde talen,
selv om han vidste, hans familie ville miste ham
Avatar billede Reus Nybegynder
09. januar 2013 - 21:48 #4
Tusind tak! Men hvis i kan komme på mere til det så skriv endelig! :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2013 - 03:27 #5
det er ret simpelt: hvad forandrede MLK ?, og hvilke konsekvenser fik det ?
Avatar billede Reus Nybegynder
11. januar 2013 - 08:05 #6
Jaa. Men ikke hvis man skal sidde og fremlægge i 25 min :-)
17. januar 2013 - 10:18 #7
Reus, hvad så?  Forventer du friske indlæg på nuværende tidspunkt, eller er tiden inde til at lukke spørgsmålet igen?