Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
08. januar 2013 - 11:39 Der er 4 kommentarer

Open Source "*.doc(x) til *.txt"-program??

Hej

Er der nogen, der kender til et open source program, der konverterer Word filer til txt?

Jeg har 15000+ filer, der skal konverteres til txt filer, så den manuelle metode er ikke en mulighed.

Har fundet forskellige programmer, men de koster kassen (eks. Doc Converter fra softinterface, som koster 499$ !!!), så jeg leder efter open source alternativer.

vh
Jacob
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2013 - 12:03 #1
kender den ikke men måske

http://docx2txt.sourceforge.net/

m.v.h
Avatar billede thov Forsker
08. januar 2013 - 12:11 #2
Eller denne:
http://www.blogsolute.com/batch-convert-multiple-documents-to-doc-docx-rtf-html-pdf-and-txt-in-one-click/8013/

Ofte har købeprogrammer en gratis prøveperiode, lang nok til engangsforestillinger.
Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
08. januar 2013 - 12:22 #3
Tak for tippene, jeg kigger på det. Problemet med prøveperioderne er dog ofte, at der også er mængde-begrænsninger på. Eksempelvis tillader Doc converter 'kun' 250 filer ad gangen i trial verion.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. januar 2013 - 13:00 #4
Alternativ: I VBA (programmeringssproget i Microsoft Office) skulle det være muligt - det kan gøres rimeligt billigt.