Avatar billede lamia Nybegynder
05. januar 2013 - 11:35 Der er 8 kommentarer

Begrænset forbindelse med mobilt bredbånd

Hejsa

Håber der er nogle som kan hjælpe lidt her:

Jeg har skiftet min gamle bærebare ud med en ny, da den ikke kunne mere.
Den nye er med Windows 8
Jeg har mobilt bredbånd hos Telia, men når den logger på netværket kan den kun logge på med begrænset adgang, altså uden adgang til internettet. Hvad er det lige som er galt ????
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 12:33 #1
Hej.

  Har du prøvet at "Foretage fejlfinding af problemer" på den trådløse forbindelse efter den har kørt tilslutningen?

De bedste hilsner
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2013 - 13:24 #2
en gang i mellem starter win driver og netværk før dims er klar - og så får du ikke en brugbar ip-adresse. Det løses jf #1.
Avatar billede lamia Nybegynder
06. januar 2013 - 09:58 #3
Jeg har forsøgt at fejlfinde men, det virker ikke. :-(

Er der andre bud. Modemet virker fint på anden bærbar
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 10:18 #4
To ting, der begge skal gøres i en kommandoprompt:

1. Skriv [ipconfig /all] => Hvordan ser IP-adresserne ud?
2. Prøv at ping'e gateway-adressen - kan du komme ud af huset?
3. Prøv at ping'e [www.jp.dk] - så ved vi om DNS fungerer?

De bedste hilsner
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2013 - 12:11 #5
har lige prøvet min - den viser også begrænset - men der er hul igennem, så det er bare programmet og win8, der ikke snakker korrekt sammen. Internettet kører fint.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2013 - 13:17 #6
Og nu er den så med Netværk: Internetadgang
Så det kommer i orden, efter noget tid.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 13:23 #7
Det er faktisk det samme med en Server2008, hvis du ændrer netværksindstillinger - så vil den også først melde ud som her og skifte til normal tilstand igen, lige så snart man enten tvinger den til at forbinde ud af huset (IE til en webside) eller har tid til at vente på andet (NTP, DNS eller lignende).
Avatar billede lyman Nybegynder
06. januar 2013 - 15:17 #8
Har du prøvet at se om der ligger nogle nye drivere på telia.dk?
Det kan sagtens være problemet løses med nogle nye drivere.

/Peter
http://mobiltbredbaand.nu