Avatar billede jakobsen Nybegynder
04. januar 2013 - 17:35 Der er 6 kommentarer

decimaler

hej

hvis man har noget data lign.:

2,00
2,10
2,3
4,50
5,5

kan man så bruge printf eller noget andet? for at få dem ens med to decimaler  .. eks.:

2,00
2,10
2,30
3,00
4,50
5,50
Avatar billede kjeldsted Novice
04. januar 2013 - 17:42 #1
Du skal have fat i number_format:
http://php.net/manual/en/function.number-format.php

$i = 2;
echo number_format($i,2); //burde udskrive 2.00.

$i = 2.3;
echo number_format($i,3,','); //burde udskrive 2,300
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 17:44 #2
<ole>

Du skal nok forholde dig til dine åbne spørgsmål, hvis du forventer, andre skal forholde sig til dette  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobsen Nybegynder
04. januar 2013 - 17:51 #3
kjeldsted: men det virker vel ik når mit input er med komma og output også skal være komma?

ole:  folk skal jo skrive et svar for jeg kan give dem point , eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 17:55 #4
Nej, det er jeg ikke sikker på, man kan sige - men der er i hvertfald noget, du ikke har forstået  =)

Du kan prøve at kikke i FAQ'en, som blandt meget andet også behandler det emne
Avatar billede jakobsen Nybegynder
04. januar 2013 - 18:17 #5
har fundet en løsning selv.  str_place , = .  og så skifte det ud med nummer_format $i,2,',',''  :)
Avatar billede kjeldsted Novice
04. januar 2013 - 20:03 #6
Klart nok hvis ikke du har styr på dine decimaler.
Og så vil jeg give olebole helt ret. Jeg fik blot ikke kigget på antallet af points.
Men mit svar med number_format var jo så heller ikke brugbart.