Avatar billede Madzk Nybegynder
04. januar 2013 - 04:35 Der er 11 kommentarer

Kamera Objektiver!

Hey:)

Ja har fået købt mit Canon kamera :)
EOS 1100 d Canon

& nu vil jeg gerne købe et godt Objektiv.
& jeg vil nok komme mest til at bruge det til Landskaber & sådan, da jeg allerede har 18-55mm objektiv:)

Jeg har kigget på: Canon EF 75-300 mm III

http://www.fotohusetvirum.dk/items/741-canon-ef-75-300-mm-iii?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Men der er også; Canon EF 70-200mm. f/4 L USM
Bare lidt dyre jo:/
& mine penge kommer ikke lige frem væltende ind:/

http://www.fotohusetvirum.dk/items/183-canon-ef-70-200mm-f-4-l-usm?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

- Kunne virkeligt være fedt hvis nogen kunne hjælpe mig..:D
Avatar billede Blandy Praktikant
04. januar 2013 - 09:24 #1
Jeg har selv canon 550d med en 18 - 55 mm standard objektiv og en 75 - 300 mm fra Canon.

Hvis jeg skal dele ud af min erfaring, vil jeg helt klart anbefale at du køber et objektiv der er mere alsidig end de 75 - 300mm. Troede selv det var det rigtige at købe, men man kommer hurtigt at skiftet objektiv hele tiden har jeg lagt mærke til.
Avatar billede finb Ekspert
04. januar 2013 - 10:49 #2
Jo større spændvidde i samme linse, fx 10-500mm,
desto dyrere - og desto ringere
billedkvalitet
Avatar billede Blandy Praktikant
04. januar 2013 - 11:29 #3
det er sådan set rigtigt nok. Tænkte mere på at man skulle finde en linse med nærmere de 18-270mm, så forskellen på spændevidden bliver mindre.
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2013 - 12:02 #4
Hvis du først lige har fået dit kamera, så brug lidt tid på at lære det at kende, samt finde ud af hvilken stil du har.
Min erfaring med tele+landskaber er, at det hurtigt får lov til at blive i tasken og istedet ryger der en wide eller ultrawide på. Men igen, så afhænger det af din stil.

Så: Find ud af hvad du forventer at få brug for.
Min 55-300 (nikon) ligger enten i tasken eller derhjemme 75% af tiden. Den blev købt før jeg fandt ud af hvad jeg reelt ville skyde, så deraf et mindre fejlkøb.
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2013 - 12:09 #5
Overvej evt. at smide 300kr efter: http://www.ttf.dk/Dansk/Cases/B%C3%B8ger/Fotobogen.aspx
En virkelig god investering for en nybegynder inden for foto.
Avatar billede Madzk Nybegynder
04. januar 2013 - 17:49 #6
Jeg har fundet min stil & lært kameret godt at kende, Har taget billeder i rigtigt lang tid, bare på andres Kamera:)
Fik mit kamera i starten af november.

& jeg synes bare det er sjovere & mere spændende at lege med Landskabs billeder.:)
Men ja, jeg er nybegynder i forhold til det med, objektiver:/.

For jeg gad rigtigt gerne købe et godt (nybegynder) objektiv til landskab:)
For har jo allerede 18 - 55 mm standard objektiv, til protræt billeder & sådan, det er fint for mig:)

Men den zomer jo ikke særligt langt, & synes ikke den tager det helt bedste billeder når man (skyder) efter landskaberne :D
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2013 - 19:46 #8
http://www.photozone.de/canon-eos/412-tamron_18270_3563vc_canon
Ikke noget jeg ville smide penge efter.

Mht. landskaber, så afhænger det naturligvis meget af din skydestil og du vil gå wide eller tele.
Men som det meget godt skrives i noget af #2's indlæg, så går man ofte (lidt for meget) på kompromis med den optiske kvalitet når du har en optik med stor range.

En anden "negativ" effekt af en optik med stor range er, at man ofte begrænser sin kreative tankegang. Er personligt gået mere og mere over til primes og tager til tider kun en enkelt med ud, da det kræver at du tænker langt mere over din komposition og derved kan få nogle lidt mere spændende skud.

Kan dog generelt anbefale lige at tage et kig på reviews af optik inden der købes: http://www.photozone.de/canon-eos
(der findes mange sites, så google lidt når du finder noget)
Avatar billede Madzk Nybegynder
04. januar 2013 - 23:48 #9
Okay.. Øhm. ved ikke rigtigt hvad jeg sådan har fået ud af denne her tråd?
Altså? Hvad for en objektiv skulle jegg lede efter? Evt, nogle links?

ELler skulle jeg bare, gøre et eller andet....-_-'
Er ikke rigtigt med mere:)
Avatar billede chalde Seniormester
05. januar 2013 - 00:59 #10
Brug noget tid med det du fik med og vurdér efter et stykke tid, hvor du virkelig føler du mangler noget.

Hvis du bare køber uden videre, kan du hurtigt ende op med et stykke glas der ligger og samler støv. Enten fordi det ikke dækker den focal length du har behov for, det er for langsomt eller ikke skarpt nok der hvor du virkelig har behov for det.
Avatar billede Madzk Nybegynder
05. januar 2013 - 01:26 #11
Okay tusinde tak:D <3