Avatar billede Arnkiel Nybegynder
03. januar 2013 - 15:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Database til at holde styr på biler og chauffører

Jeg arbejder i et transport firma og vi vil gerne have en måde hvorpå  vi kan holde styr på hvem der kører i hvilken bil og hvilken opgave de er på. Det er nærmest et booking system.

Vi kan skrive opgaver ind i, og tildele chauffør og bil.

Det skal kunne kommunikere på 3 computere.

Er dette et program/database der eksistere? Eller er det et program/database der kan laves?

Med Venlig Hilsen

Maria Arnkiel Bertelsen
Avatar billede supertekst Ekspert
03. januar 2013 - 15:59 #1
Skal det være web-baseret eller er de 3 computere i virksomheden?

Findes der ikke noget egnet - så kan det konstrueres.
Avatar billede kfnielsen Nybegynder
03. januar 2013 - 16:05 #2
Hejsa!
Der findes allerede rigtigt mange forskellige "systemer" til den slags.
Et program/system jeg er støt på flere steder, der både er let at bruge, sikkert og ikke mindst konkurrencedygtigt i pris. Kommer fra et firma der hedder SolutionWeb.
Det jeg har set er, at det både kan holde styr på biler, chauffører, navigation/ruteplanlægning. Og kan samtidigt kombineres med opbevaring af data fra tachograf/førerkort.

Men man kan jo også selv snedkerere noget sammen vha. Access eller tilsvarende. Eller bare ved at lave et lidt avanceret Excel.

MVH
Kim
Avatar billede Arnkiel Nybegynder
03. januar 2013 - 16:11 #3
Den behøver ikke være web-baseret. Da de 3 computere står på samme kontor.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. januar 2013 - 16:12 #4
Har i Microsoft Officepå kontoret og i givet fald hvilken version?
Avatar billede Arnkiel Nybegynder
03. januar 2013 - 16:12 #5
Har du et navn på de systemer du er stødt på?
Avatar billede Arnkiel Nybegynder
03. januar 2013 - 16:14 #6
Vi har office 2010 på kontoret.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. januar 2013 - 16:32 #7
Så kan der konstrueres et system - men i skal nok prøve at få formuleret de ønskede krav - så er det lettere at konstruere et system, der passer præcist til jeres behov.

Hvor mange biler / chauffører er der tale om.
Avatar billede Wildcard Nybegynder
03. januar 2013 - 16:39 #8
Det kunne næsten være spændende at få lov at udvikle et program, der kunne holde styr på det for jer. :)
Avatar billede Arnkiel Nybegynder
03. januar 2013 - 16:41 #9
Der er snak om ca 28 biler
Der er snak om ca 25 chauffører.

Hvilke detaljer skal du bruge?

Det skal kunne fortælle hvilke biler der er ude og kører, hvem der kører bilen og hvilke opgaver bilen og chaufføren er ude på.
Avatar billede Arnkiel Nybegynder
03. januar 2013 - 16:44 #10
ghosttt ...
Hvilke infomationer skal man bruge for at kunne lave sådan et program?
Avatar billede Wildcard Nybegynder
03. januar 2013 - 16:47 #11
De informationer du er kommet med, er mere end rigeligt. Hvis du er interesseret i et decideret program, og er "ok" med at vente et par dage, på at få det udviklet. Så send mig din email adresse via post systemet her inde.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. januar 2013 - 16:51 #12
F.eks.:
Identifikation af biler og chauffører
Data om opgaven hvor, hvad, hvorlænge o.s.v.
Registrering af tilbagevendende opgaver?
Disponibel / ej disponbel bil / chauffør
Er der nogle faste bindinger mellem bil & chauffør?
o.s.v.

Kunne du forestille dig et dynamisk kalender - automatisk genereret i Excel, som oversigt for hver dags situation.

Er der også Access i jeres Office-pakke?
Avatar billede Arnkiel Nybegynder
03. januar 2013 - 16:59 #13
- Bilerne har forskellige numre og chaufførene kører på deres navne.
- Vi skal selv kunne skrive opgaven ind.
- Tilbagevendende opgaver skal være en del af det da vi har noget dagligt kørsel for de samme virksomheder.
- De skal kunne vise hvem der er disponibel og hvilken bil der er disponibel
- Der er ingen der har fast bil.

Access er ikke en del af pakken.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. januar 2013 - 17:12 #14
Ok - så kunne man basere et system på Excel.
Skal Outlook på en eller anden måde integreres i det fremtidige system?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
07. januar 2013 - 19:43 #15
Kikker spændt med her på tråden, men syntes den gik i stå :(