Avatar billede RasmusPM Nybegynder
30. december 2012 - 23:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dual screen virker ikke.

Hey eksperter!

Har bygget mig selv en dejlig computer med følgende specs:
- Kabinett    1st - Fractal Design Define R4 Black Pearl
- Strømforsyning    1st - Silver Power SP-S650 650W PSU
- Processor    1st - Intel® Core i5-3570K Processor
- Bundkort    1st - MSI Z77A-GD55, Socket-1155
- RAM    1st - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
- Grafikkort    1st - XFX Radeon HD7950 3GB 2xFAN PCI-E
- SSD    1st - Samsung SSD 830 Series 128GB BK SATA3.0
- Antistatic    1st - Antistatic Armchain 1.8 meter
- DVD    1st - OEM DVD-RW

Jeg har siden jeg samlede den (september) kun brugt DVI-I udgangen på mit grafikkort, men da jeg for et par uger siden ville sætte mit tv til som en ekstra skærm via mit grafikkorts HDMI udgang, så duede det ikke. Jeg prøvede også at koble den normale skærm fra og kun kører HDMI men det duede ikke. Har prøvet både HDMI porten på mit grafikkort og mit motherboard samt VGA stikket på mit motherboard men intet virker. Forhåbentlig er der noget jeg overser, da det virker usandsynligt at 3/4 porte skulle fejle på både motherboard og grafikkort.

Vh.

Rasmus Mathiesen
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
30. december 2012 - 23:45 #1
Inden nogle spørger, kører Windows 7 64 Bit
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 00:33 #2
nogle fjernsyn "sluger" dit billede, dvs når du sætter dem til, så slukker den for din pc skærm.. ?
Avatar billede conz Juniormester
31. december 2012 - 03:53 #3
Når du har sat begge skærme til, viser den så dit TV i "Skærm opløsning" under højreklik på desktop?

Hvis den gør, så set de ønskede instillinger, fx opløsningen på dit TV (husk at vælge en opløsning som TV'et understøtter), om TV'et skal klone billedet eller forlænge dit desktop, osv.
31. december 2012 - 09:19 #4
WindowsTasten + P  menuen ???
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
01. januar 2013 - 15:27 #5
-sidewave: Jeg kan ikke sætte mit tv til, hverken via HDMI eller VGA. Men ved at HDMI porten samt stikket virker, da jeg bruger dette til min PS3 så fejlen kan ikke ligge der.

-betalyte: Nej den viser ikke mit tv, den viser kun min nuværende skærm der kører 1680x1080. Mit tv kan vise 1920x1080, så den burde ikke have nogle problemer med at vise billedet fra min computer.

-karise_larry: Har prøvet, uden succes.
Avatar billede conz Juniormester
01. januar 2013 - 16:03 #6
Hm, så lyder det jo umiddelbart som hdmi porten på gfx'et.

Da du testede de to udgange på dit onboard gfx, tog du så dit Radeon helt ud, eller blot deaktiverede det i enhedshåntering?
Det kan være at det overrider hdmi udgangen, hvis det stadig sidder i, selvom det er deaktiveret.

Du skulle vel ikke have en DVI -> hdmi adapter liggende, så du prøve med den, for lige at udelukke et eller andet underligt kompabilitetsproblem?
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
01. januar 2013 - 21:49 #7
Jeg prøvede at tage mit Radeon 7950 ud og kører på Motherboardet kun. DVI til min pc skærm virkede fint, men jeg kunne stadig ikke køre dual screen via HDMI.
Avatar billede conz Juniormester
01. januar 2013 - 22:21 #8
#7
Og det kom stadig ikke frem under Skærm Opløsning?

Hvad med drivere, har du prøvet at opdatere disse? Både til bundkort og gfx?

Prøv at installere de nyeste drivere til begge dele:
http://www.msi.com/product/mb/Z77A-GD55.html#/?div=Driver&os=Win7%2064

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx#1

Hvad med i Catalyst (når du har dit Radeon sat til), kan du se dit TV dér?
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
01. januar 2013 - 22:41 #9
Har prøvet at opdaterer mine gfx drivere, men de var allerede de seneste. Er i tvivl om hvilken en af driverne til bundkortdet det er jeg skal hente.

Hverken Catalyst eller Windows kan se min TV skærm.
Avatar billede conz Juniormester
02. januar 2013 - 11:38 #10
For at udelukke problemerne med kompabilitet og andre underlige ting, så ville det være bedst hvis du tager dit Radeon ud igen, og prøver med dit onboard grafikkort med opdaterede drivere.

De drivere du kan prøve at opdatere er chipsæt og VGA (hhv. nr. 3 og nederst).

Og luk Catalyst hvis det starter op med Windows, når du booter uden dit Radeon.
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
26. januar 2013 - 12:21 #11
Ved godt det er længe siden at jeg sidst har skrevet her, men har været travlt optaget af skole opstart så havde helt glemt mit computer problem. Faldt dog ved et tilfælde over en HDMI-DVI converter igår og det viser sig at HDMI porten faktisk virker! Prøvede med et andet fjernsyn og der virkede dualscreen fint, så fejlen har hele tiden ligget i det tv jeg normalt bruger.

Hvis du smider et svar betalyte får du point.
Avatar billede conz Juniormester
26. januar 2013 - 13:26 #12
Det var da godt at du fandt ud af det.