Avatar billede emilielund Nybegynder
30. december 2012 - 12:29 Der er 10 kommentarer

SIM-kort

Jeg skal til USA i en måned her til februar og vil meget gerne købe mig et taletidskort i USA, da det er billigere at ringe sammen med amerikanere. Jeg har en nokia n97, men har de nogle andre SIM kort standard størrelser i USA end i Danmark? For det er jo trods alt ingen IPhone eller smart android med de der små SIM-kort.

Så mit spørgsmål er hvad man kalder den type SIM-kort vi har i Danmark?

Mvh Emilie
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. december 2012 - 12:41 #1
Avatar billede emilielund Nybegynder
30. december 2012 - 12:56 #2
tænker nærmere om jeg kan købe et taletidskort i en kiosk og om SIM kortet så vil passe i min telefon? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 12:57 #3
Avatar billede kjeldsted Novice
30. december 2012 - 13:04 #4
Du skal blot have fat i et almindeligt min-sim kort, hvilket stadig er ret almindeligt verden over.
Avatar billede emilielund Nybegynder
30. december 2012 - 13:19 #5
Tusind tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 13:20 #6
Velbekomme.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. december 2012 - 14:29 #7
Nu virker Eksperten i gen ad pommeren til har lige fået #2
Mini sim er ens over alt Det er kun de nye micro sim der fås i en tyndere udgave!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 15:13 #8
#7 Nej og med det samme så skal det gå ud over os andre også ikke???
http://www.eksperten.dk/spm/974278#reply_8015210

Tak dog for pokker og brug tiden på noget fornuftigt mand!!!
Avatar billede Beach Mester
31. december 2012 - 06:35 #9
Nu har jeg endnu ikke prøvet med HolidayPhone, men lader til at være et kald fra himlen!

De sidste 3 ture til US har jeg forsøgt at købe taletid med simkort lokalt i US, og hver gang så kan det ikke lade sig gøre sådan bare lige...
De vil kreditvurdere og bla bla bla hver gang.

Sidste tur brugte jeg omkring 2 timer i en walmart hvor de havde fat i 4-5 forskellige personaler for at høre om hvad det var jeg ville have. Altså et simkort og forudbetalt forbrug. Men nej, det mente de ikke man kunne hvis man ikke lige var borger i US.

Hvis du hopper på HolidayPhone vil jeg rigtig gerne høre om dine oplevelser med dem.

Jeg skal selv kun bruge det til data og googlemaps som navigation i områder som ikke altid er så godt dækket på de alm. kort til GPS. Her er sat-view jo super til at finde de sjove veje:-)

//B
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2012 - 13:25 #10
Hej Emilie.
Beklager for indlæg #8 som i denne tråd var off topic.
Undskyld.