Avatar billede thegenni Praktikant
28. december 2012 - 19:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

flere sites på 1 stk. iis server - svær

Hej alle

jeg har stormet igennem flere hjemmesider og youtubevideoer, men kan ikke få det til at fungerer. Er der ikke en som vil være sød og hjælpe mig?

Min iis server skal indeholde:
domain1.dk
domain2.dk

På indersiden af netværket ligger min server på 192.168.0.11
Jeg har åbnet port 80 og der er hul igennem.
Min udvendige ip er f.eks  87.52.43.222

Så i IIS laver jeg disse to sites på ip 192.168.0.11:80
http://billedeupload.dk/images/isXQt.png

så går jeg hen i DNS og laver en "new Zone" i forward lookup zones.
jeg vælger...primary...to all domain....forward lookup zones... slutligt vælger jeg "domain1.dk" i zone name.
så laver jeg et nyt cname, men det fejler:
http://billedeupload.dk/images/uJKwQ.png

EKSTRA
i virkeligheden ejer jeg domain1.dk og når dette kører på min hjemmeserver, så har jeg forstået det sådan, at jeg skal:
1. ind på dkhostmaster og tilføje DNS server1 og dns server2.....

så i dns server 1 tilføjer jeg min ip 87.52.43.222 ?
men hvad med dns server2?

jeg vil være enormt glad hvis i gider hjælpe mig.....
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. december 2012 - 22:53 #1
Hej!

  Allerførst: Hverken [domain1.dk] eller [domain2.dk] lader i følge DKhostmaster til at være registreret til nogen - derfor vil dine nameservere heller ikke være registreret ved DKhostmaster til at være NS for dit domain (hvis ikke du har udfyldt papirer og betalt registrering af domæner og navneservere, så ejer du IKKE domænerne og kører IKKE selv de eksterne navneservere).
  Dernæst: Du bør nok navngive dine sites [www.domain1.dk] og [www.domain2.dk] - ikke bare domænenavnet.
  Og sidst: Start med at lave en forward lookup zone for hvert domain på din egen DNS og lav en A-record [www] der peger på IP#192.168.0.11 så du kan teste fra indersiden. Når alt så ser ok ud, så køb domæner og DNS hos GratisDNS, så er du i gang.

De bedste hilsner
Avatar billede thegenni Praktikant
29. december 2012 - 20:17 #2
Domain 1 og domain 2 er bare Fake-navne, det er blot for at have nogle navne. de rigtige navn er købt hos dkhostmaster og nu registreret hso Gratis DNS med en A record som peger på min ip :-)

[B]MEN[/B]

Jeg er ved at installere phpbb og php er sat op på min server, men installationsprogrammet i php kan ikke connecte til min mysql server, selvom jeg har konfigureret ODBC - connection, og den er testet OK.

Se venligt links:
http://billedeupload.dk/images/kKy4.png
http://billedeupload.dk/images/sa0S.png

Er der nogle kloge som kan hjælpe mig?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 22:37 #3
;-) Så er det vist ikke længere IIS / DNS der er problemet. MySQL har sin helt egen kategori og PHP vist egentlig også.

Fik du svar på det, du oprindeligt spurgte om?
Avatar billede thegenni Praktikant
29. december 2012 - 23:08 #4
det er rigtigt nok.  ja, jeg fik svar. så tak for hjælpen :-)

jeg kan simpelthen ikke finde ud af give point...
Avatar billede thegenni Praktikant
30. december 2012 - 00:56 #5
Bare til orientering, så fandt jeg ud af hvorfor jeg KUN havde mulighed for ODBC forbindelse....

Grunden til dette var at jeg ikke havde kørt selve installationspakken til PHP..... den som hedder no threads....Now you know

Dette hjalp
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. december 2012 - 11:13 #6
Ok, jamen tak for ingenting - det er ualmindelig dårlig stil selv at rage pointene til sig, nera andre har brugt tid på at hjælpe dig, Med 7000 point kan du nu nok godt selv finde ud af, hvordan systemet virker, så lad være med at fortsætte ad den vej; så ender det hurtigt med at folk ikke gider spilde tid på at besvare dine spørgsmål. Jeg vil da f.eks. fremover chekke om en bruger opfører sig sådan generelt.

Men godt nytår!