Avatar billede d9n Nybegynder
28. december 2012 - 02:07 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

omrokering af partitioner

en Lenovo,  hvor  der  ligger  den  skjulte partion  først,  så C: , så en  ny partition , og derfter  en recovery  , 2 af dem  primær  1 logisk , men  vil jeg  allokere  de sidste  siger  den det  maximale antal partitioner  er  brugt, og det eneste  drev der kan udvides er  recovery  hvilket  ikke er  så optimalt ..  skal man  så slette  den recovery ?? for  syntes ikke jeg kan ændre  de  foregående ... ?

det er IKKE i windows diskhåndtering  jeg prøver men  i EaseUS® Partition Master

ved der  er  en tråd med screendumps om precist samme emne, men u´ha da  man  må ikke  spørge om  man må tage det med ind og evt  give  flere point ...  så håber i kan se på billederne i den anden tråd ...
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. december 2012 - 10:28 #1
Du vil altså have:
Skjult, C:, Recovery, Ny
Hvis det er rigtigt, så kan du
Slette Ny
Flytte Recovery
Oprette en ny efter Recovery

Men hvis du har behov for at bruge Recovery senere ved jeg ikke om det er muligt.
Og hvis det virker, sp ved jeg ikke om den vil ødelægge den nye partitions opsætning.
Avatar billede d9n Nybegynder
28. december 2012 - 11:25 #2
Nej  jeg  vil bare  have  den uudnyttede plads i brug, jeg kal ikke slette  eller  flytte nogen af de  4 partitioner, men  jeg kan ikke lave  nogen  nye partitioner  da den  så mener  jeg har  javet det antal drebv man kan, men har  set  andre med 6 logiske drev...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 13:26 #3
Står den som ikke allokeret?
Kan du så ikke formatere den, som et nyt logisk drev?
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. december 2012 - 13:27 #4
Du henviser til en anden tråd, det må du såmænd gerne, jeg kan ikke se hvad du henviser til uden et link.
Så jeg kan heller ikke se nogen billeder.

Nå men prøv at læse dette det kan måske hjælpe dig lidt på vej
http://support.gateway.com/s/Servers/shared/faq.shtml
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 13:29 #5
Har fundet et billede fra en diskhåndtering her:
http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/htm/udvidet.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 13:32 #6
Prøv at bladre gennem billederne. Håber du kan få det løst den vej, og jeg håber at dit problem ser ud som på diskhåndteringen der er vist i linket.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. december 2012 - 13:57 #7
Det du henviste til var en perfekt forklaring :-)
Men hvis du vil udnytte det uallokerede område fuldt ud, så er den eneste mulighed at gøre som jeg skrev først, OG at du sp udvider partionen til at fylde så meget som muligt, og derefter oprette de drev du vil have. Der vil næsten altid være lidt uallokeret plads tilbage.

Men hvor meget uallokeret er der tilbage?

Men husk alt afhænger samtidig af om du en dag vil benytte recovery partitionen, her ved jeg ikke om der bliver problemer
Avatar billede d9n Nybegynder
28. december 2012 - 15:35 #8
den tråd  jeg  mente  er : http://www.eksperten.dk/spm/974146#reply_8014252

der ligger bla. dette  billede  http://gratisupload.dk/vis_billede/689207/

på den  disk jeg  sidder med  (som jeg ikke må  vise  billeder af da der er  fortroligt materiale på )    er der  100mb  boot som er  skjult , primær C: på  270 Gb,  så der  ny partition på  160 GB,  så der  lenovo recovery som er  er  18 gb partition, og så der ikke allikoeret plads  i den  rækkefølge...  så kan ændre  recovery, men  den skal jo bruges da  det er  en  Workstation,  så  jeg er  lidt på  spanden , da  jeg ikke  kan oprette  et nyt  logisk drev på den allokerede  da  der er  4  partitioner ...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 16:44 #9
Hvis du har oprettet en ny partition som ligger efter c drevet, så har din recovery vel også skiftet drevbogstav i forhold til da den var i fabrikstilstand?
Avatar billede d9n Nybegynder
28. december 2012 - 17:06 #10
jeg har ikke oprettet  partitioner, den er  clonet ..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 17:32 #11
Jeg har ikke prøvet gparted, men den skulle kunne flytte partitioner:
http://www.dedoimedo.com/computers/gparted.html#mozTocId187594
Avatar billede d9n Nybegynder
28. december 2012 - 19:06 #12
den ser ud  til at køre på Linux..men  jeg er  i Horsens og ,maskinen i Vordingborg  er  det  problematisk
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 19:14 #13
Ja det køres fra en cd og fra dos, så det er nok ikke en brugbar løsning
Avatar billede d9n Nybegynder
02. januar 2013 - 11:49 #14
Er der  flere  der  har et bud ??
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 13:17 #15
Jeg kunne frygte din recovery del ikke virker længere, da henvisningerne i registreringen kunne være forkerte.
Formoder det hedder E nu, og at det som default er D.
Men er det noget du har afprøvet?
For virker det ikke, skal det jo klones tilbage på den rette plads hvis du vil have det til at virke.
Avatar billede d9n Nybegynder
02. januar 2013 - 17:12 #16
Jamnen  den er  klonet  efter  drevet blev  lavet ..  af en  Ibm tekniker ...  så satser ikke  på  de  fumler *GG*  hehe
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 20:00 #17
Må håbe du har ret.
Avatar billede d9n Nybegynder
12. januar 2013 - 12:11 #18
har måtte lave  nyt image, og  det var  IBM  der  havde  vejledt  personen  forkert . så nu  fungerer det ...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2013 - 12:40 #19
Ja jeg tænkte det nok ;-) #15
Avatar billede d9n Nybegynder
12. januar 2013 - 20:20 #20
jamen  den del  virkede  , men  de  havde  "glemt"  at  sige  hun  skulle have  valgt at  resterende plads  skulle være  fri .. istedet  for  at  klone  den  ekstra partition  fra  den  første  disk ..  men  fik det  smidt på  et  image og  så tilbage  så recovery  stadig virker ..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 08:20 #21
Ok på den måde.