Avatar billede cheaper Nybegynder
25. december 2012 - 22:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværksplayer og kameraer?

Hej folkens.

Jeg er på udkig efter 2-3 IP kamera (2 stk til udendørs og 1 stk. til indenførs.

Prisleje ca. 2000-2500 pr udendørs og 1000 for indendørs kamera.

Det skal være PoE forsynet, optage på en NAS server ved detektering af bevægelse. Opløsning min. 1280x800..

Samtidigt vil jeg måske have en ekstra NAS til at håndtere dette, evt. netværksplayer.
Har i forvejen en QNAP 1000, som jeg er glad for, men vil gerne have en der er bedre til at afvikle blu-ray og evt. samtidigt kunne håndtere disse kameraer.

mit setup også skal indeholde en 16 ports switch med PoE på minimum 4 af portene. tænker max. 1.500 .-

Er der nogen der kan anbefale mig noget eller måske har erfaringer med produkter jeg kan bruge?

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på med kameraer?
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
26. december 2012 - 00:40 #1
Efter at have kigget på din krav af ip kameraet, så tror jeg ikke at du bliver tilfreds med et kamera til 1500 kr. Jeg har selv lige været ude og investerer i et nyt ip kamera, og det kostede omtrent 3300 kr.

Kameraet jeg købte var dette: http://www.proshop.dk/Netvaerkskamera/D-Link-SECURICAM-DCS-6113-Full-HD-Fixed-Dome-IP-Camera-2291258.html

Hvis man vil have et kamera der virker perfekt, så stiger prisen også.

Efter mine erfaringer, så er d-link noget af det bedste jeg har prøvet. Når du er på udkig efter ip kameraer, så skal du være opmærksom på dets minimumbelysning, hvis altså det også skal bruges til optagelse om natten. Minimumbelysningen skal helst være på 0 lux. Lux afgøre hvor meget lys kameraet skal have, før at man kan se billedet tydeligt i mørke. Hvis lux på kameraet er 1, altså 1 lux, så skal teoretisk set stå mellem 18-25 stearinlys omkring det objekt du ville filme/se på kameraet.

Håber dette hjalp dig :)
Avatar billede cheaper Nybegynder
26. december 2012 - 00:50 #2
Delvist.

Blev da klogere på lysniveauet.

Men de kameraer jeg søger er hovedsageligt til udendørs brug, som beskrevet. Det kamera du linker til er til indendørsbrug.

De 1500 var ca. prisen på switchen.
Avatar billede cheaper Nybegynder
26. december 2012 - 01:05 #4
D-link og pro-shop skriver det samme på deres hjemmeside:
Operation: 0 to 40 °C
Storage: -20 to 70 °C

Dvs. det kan opbevares ned til minus 20 grader, men i funktion ned til 0 grader.

Ergo er det ikke beregnet til udendørs brug.
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
26. december 2012 - 11:28 #5
Jeg har personligt selv købt dette kamera, og jeg har skam også snakket med D-link eksperterne. De forklarede mig, at kameraet sagtens kan bruges til udendørs brug.

Der må jeg give dem ret, da jeg selv har brugt mit kamera til udendørs brug siden oktober 2012. Hvis kameraet ikke vil kunne klare kulden, så havde det ikke været i funktion længere.
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
26. december 2012 - 11:33 #6
Hvis du gerne vil have et sikkert udendørskamera, så kunne du også vælge D-links HD Outdoor kamera. Dog betaler du lidt mere, da det er et meget kraftigt kamera.

http://www.dlink.com/uk/en/business-solutions/ip-surveillance/business-ip-cameras/bullet-cameras/dcs-7110-securicam-day-and-night-hd-megapixel-outdoor-network-camera

Håber dette hjalp lidt mere..
Avatar billede cheaper Nybegynder
26. december 2012 - 12:23 #7
Hej phillip.

Jeg kan sagtens finde masser af kamera i forskellige pris klasser og kvalitet.

Det jeg savner er en der har noget erfaring med setup og hvad der passer godt sammen.

Jeg vil meget gerne have en qnap til at håndtere optagelse, måske nogle kan komme med noget input til dette? kan en TS håndtere 3 kameraer samtidigt og hvordan fungere optagelse og brugerfladen?
Avatar billede cheaper Nybegynder
10. april 2013 - 23:03 #8
hvordan f##### lukker jeg denne tråd !!!
Avatar billede cheaper Nybegynder
10. april 2013 - 23:04 #9
hvordan f##### lukker jeg denne tråd !!!