Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 23:15 Der er 7 kommentarer

Eksterne harddisk genkender ikke filsystem

Hej.

Min eksterne harddisk vil formateres, efter den har været sat til en anden bærbar.
Når jeg annullerer boksen med "formateres" i, skriver den:  E:\\ er ikke tilgængelig.
Disken indeholder ikke et genkendeligt filsystem.
Kontroller, at alle krævede filsystemdrivere er indlæst, og at disken ikke er beskadiget.
Den vil slet ikke åbne, og man kan ikke se den på computeren, eller se oplysninger om den.
Hvad gør jeg nu ?
Jeg er virkelig dårlig til IT, så beskriv gerne udførligt hvad jeg skal gøre.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 23:16 #1
Jeg vil meget gerne redde alle mine ting derpå, så hvis det er muligt at redde dem, så fortæl gerne hvordan.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 23:30 #2
Hej og velkommen til.
Hvilken pc har den været sat til?
Windows baseret eller Mac?
Prøv at se i diskhåndteringen om den er synlig her, og hvis den er hvilket format er den i?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2012 - 23:34 #3
Så er det jo et spørgsmål om hvilket styresystem?
Avatar billede tk_mcgregor Nybegynder
24. december 2012 - 00:27 #4
Har haft et lignende problem med en verbatim ekstern harddisk. Jeg tog harddisken ud af det eksterne kabinet, og satte harddisken over på en sata til usb adapter, og reddede mine data.
Sådan en usb til sata adapter kan købes på nettet får få hundrede kroner.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2012 - 01:11 #5
Den har kun været på windows baserede computere.
Når jeg er i inde i "computer", og så højre klikker på den, viser den intet. Det er som om den ikke findes mere.

Mht. sata til usb adapter, er det noget man selv kan gøre? skille den ad, osv. ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. december 2012 - 08:18 #6
Gå herind og se om du kan sammenligne din disk med nogle af disse data?
http://gratisupload.dk/vis_billede/689215/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 09:08 #7
#5 Med sata/ide adapter skal hhd udtages og sættes til denne.
Problemet med nogle af disse eksterne er at de ikke kan skilles ad.
Har selv en hvor jeg ikke kan finde skruer på, så den må være limet sammen.