Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 15:33 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Virus side har låst min PC ;(

Hej og Hjælp Hjælp !!!

Jeg har fået noget som jeg tror er virus, for når jeg starter mit windows 2000 xp op, så kommer der en side op som fylder hele skriveboret som siger at min pc, er blevet blokeret, og for at få min computer låst op igen så skal jeg sende nogle penge ??

Jeg har prøvet fejlsikret tilstand, men siden kommer fram igen.

Hvad gør jeg ??

Mvh

Brian..
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 15:36 #1
Glæmte at sige, at min pc er helt låst fast, og jeg kan ikke gøre andet ind at slukke for Computeren, eller skrive i det felt hvor de vil have at jeg skal sende penge fra.... ????
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 15:42 #2
Kan du heller ikke åbne op i fejlsikeret tilstand. Fromsej vejledning skulle virke.

http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737

http://www.eksperten.dk/search?q=ukash
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 15:45 #3
jo jeg kan godt komme ind i fejlsikret tilstand, men der komme side op igen,
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2012 - 15:52 #4
Kan du starte  "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt"  og skrive

rstrui.exe
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 15:54 #5
Hej peterolsen123,

har lige kikket på de link du sendte med, men jeg tror ikke det virker på den her, for siden komme op ck 10 sek, efter jeg er kommet ind i windows, så der er ikke tid eller mulighed for at køre et virus program, hændet fra anden pc.
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 15:55 #6
ok prøver rstrui.exe
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 16:07 #7
hej igen jeg kan godt komme ind i Fejlsikret tilstand med kommandoprompt"  og skrive

men når jeg skriver rstrui.exe siger den.

C:\Documents and settings\metpc\rstrui.exe
rstrui.exe blev ikke genkendt som en intern eller eksterm kommando, et progran eller en batchfil.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 16:32 #8
Start pc i fejlsikret tilstand med kommandopromt og skriv følgende i prompten
NET USER test /add
Genstart pc hent Malwarebytes opdater den og lav en fuld scanning på din pc.
Er dette afprøvet?
Kan se at der er henvist til det af peterolsen123.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 16:45 #9
Og du genstarter i den nye bruger og gennemfører rensning med Malwarebytes.
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 16:45 #10
Hej 220661 Xp professional.

så har jeg prøvet at Start pc i fejlsikret tilstand med kommandopromt og skrive NET USER test /add og Genstart pc.

men ck 10 sek, efter jeg er kommet ind i windows, så kommer siden igen. så der er ikke tid eller mulighed for at køre et virus program, hændet fra anden pc. for jeg kan kun se den omtalte side, som er over hele skriveboret, og jeg har ikke mulighed for at kunne åbne nogle programmer eller stifinder,

så muligheden for at rense pc,en må ligge i fejlsikret tilstand med kommandopromt, for det er det enste sted hvor siden ikke kommer op..

mvh Brian
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 16:46 #11
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 17:03 #12
Prøv #4 fra denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/970173
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 17:06 #13
Kender ikke selv til løsningen skal siges.
Formoder at der i denne log står noget om Ukash som man fjerner, men som sagt, så ved jeg det ikke da jeg ikke selv har anvendt denne måde.
Formoder du bagefter skal køre en fuld scanning når Ukash ikke starter op med Windows
Avatar billede sullep Nybegynder
23. december 2012 - 17:13 #14
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 17:15 #15
hej igen 220661 Xp professional.

har set på linket-
______________________________________________________________
har fundet løsningen F8 - fejlsikret tilstand med komandopromt
skriv ntbtlog.txt så er man inde i logfiler gå til filer og tryk åbn så er det ligetil derfra
______________________________________________________________

og jeg har fået åbnet ntbtlog.txt,

Men hvad skal jeg så her inde i ntbtlog.txt ?????
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 17:26 #16
#15 Det er det som jeg desværre ikke ved.
Du kunne måske prøve en intern mail til spørgeren af den anden tråd med vejledning til hvad der skal gøres.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 17:27 #17
Kan du gå i filer og vælge åbn?
Hvilke muligheder der der her?
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 17:38 #18
inde i ntbtlog.txt i filer har jeg de her muligheder,

Ny

Åben

Gem

Gem som

Sideopsætning

Udskriv

Afslut
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 17:41 #19
Har selv prøvet det du beskriver, men kan ikke lige lure hvad man skal derinde.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 17:43 #20
Har sendt en intern besked til brugeren af anden tråd
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 17:48 #21
ok det må jeg så prøve tak for hjælpen....
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 17:51 #22
Jeg har kontaktet brugeren af anden tråd
Avatar billede sullep Nybegynder
23. december 2012 - 17:58 #23
Hvorfor kører du ikke videre i din tråd på Spywarefri, der vil du få professionel hjælp??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 18:09 #24
#23 Det kunne jeg også tænke mig at vide. Der er jo ikke noget formål i at prøve at løse det her, hvis der fortsættes i Spywarefri.
Jeg har gjort de tiltag jeg kan lige nu og her.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 18:11 #25
Hvis spywarefri har en løsning, hvorfor melder disse brugere så sig ikke på banen her. Flere af disse hjælper jo til på både Eksperten og spywarefri?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 18:18 #26
jonpet jeg har fundet denne tråd, som kunne prøves:
http://www.malwareexperts.com/how-to-remove-the-ukash-virus/
Igen er det en løsning jeg ikke kender.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 18:38 #27
Nå kan se at dette vil blive lukket, og der fortsættes her:
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/85315/
Men jeg forstår ikke hvorfor f-arn ikke tager den her?????
Avatar billede jonpet Seniormester
23. december 2012 - 19:11 #28
Hej igen 220661 Xp professional.

jeg har prøvet det der stod i siste link men det virker ikke
så vil du være sød at smide et svar så du får lidt tak for hjælpen...

Mvh

Brian.....
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 19:23 #29
Ok.
Jeg forstår bare ikke hvorfor f-arn ikke kører tråden videre her? Han er jo også bruger her?
Jeg skulle nok have holdt mig i baggrunden når han havde kommet på banen.
Håber du får det op at køre.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 19:30 #30
Hvorfor køres der på sommertid på Spywarefri sullep?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 21:32 #31
#26  At IE er sat som proxy server til en eller anden hjemmeside lyder som en plausibel forklaring på hvorfor folk ikke kan komme væk fra den meddelse der kommer frem på skærmen.

At køre RKill bagefter lyder som en god ide. Det afinstallere ikke malware, men stopper Malware i at køre.

Jeg tror det måske er en løsningen, det link du har fundet. Måske. Lad os nu se hvad de skrappe på Spywarefri.dk finder frem til.
http://www.malwareexperts.com/how-to-remove-the-ukash-virus/

Det er længe siden jeg har kørt Mini XP fra Hirens boot CD så jeg kan ikke lige huske om man kan download, mens man er i Mini XP mode, men kunne man det, kunne man måske download mbam derfra?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 22:36 #32
Malwarebytes er en del af Hirens Boot cd som jeg husker det.
Man burde kunne køre scan fra denne. Jeg har i en anden tråd med Ukash på et tidspunkt foreslået at dette kunne fosøges, men det var i dette tilfælde ikke nødvendigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 22:40 #33
Et andet alternativ er en rescue cd som gammelmand foreslår.
Jeg har set en tråd med bekæmpelse af Ukash hvor der er en guide med Kaspersky rescue cd. Men som det ser ud nu vil jeg ikke arbejde videre med det når andre har taget over.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2012 - 11:12 #34
Tips til at fjerne Ukash virus.
http://malwaretips.com/blogs/remove-ukash-virus/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 12:30 #35
#34 JA lige netop den side du har fundet der, var den jeg så på :-)
Der er flere muligheder her.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 12:34 #36
Kan man komme ind på drevet af den angrebne pc med en live cd, kunne det være dette man skulle finde og fjerne.
    %Temp%\[RANDOM CHARACTERS].exe
    %AppData%\[RANDOM CHARACTERS].exe
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2013 - 11:24 #37
Fik du løst problemet jonpet?
Hvis det lykkedes, hvad gjorde så udslaget?
Avatar billede jonpet Seniormester
07. januar 2013 - 12:49 #38
Hej igen.

Nej jeg fik ikke renset min pc, så jeg måtte formater den for at kunne komme vidrer, men jeg fant ud af at det var ( PCeU Virus )
jeg havede fået på mon computer....