Avatar billede henrik_veb Nybegynder
22. december 2012 - 23:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejlsøgning - kan ikke modtage mail

En exchange 2007 server har været uden internet i 1-2 uger. Efter forbindelsen kom op igen kan brugere ikke længere modtage mails, men sagtens sende. Serveren fungerer bl.a. også som AD og DNS.

Nogen der har ideer til hvad problemet kan være, og hvordan jeg skal gribe fejlsøgningen an?

Kan jeg kontrollere nogen steder hvilken ip mx record for domænet peger på?
Avatar billede kgkg Nybegynder
23. december 2012 - 00:54 #1
Tjek om din WAN IP adresse er blev ændret så din MX Record peger på en forkert adresse.

Du kan finde din WAN Ip adresse her: http://myip.dk/
Du kan tjekke hvad din MX record peger på her: http://mxtoolbox.com/
Avatar billede henrik_veb Nybegynder
01. januar 2013 - 16:56 #2
WAN ip'en havde ændret sig.

kgkg, hvis du laver et svar giver jeg dig point.
Avatar billede kgkg Nybegynder
01. januar 2013 - 22:43 #3
Hermed et svar
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester