Avatar billede morsingg Nybegynder
22. december 2012 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbinde bærbar til tv - skrivebordet passer ikke helt i siderne?

Hejsa.

Jeg har købt mig en Asus F501A Notebook.

Når jeg forbinder den til min reciver via hdmi (som jo går via fjernsynet, så passer skrivebordet ikke helt i størrelsen i den ene side, og proceslinien passer heller ikke helt, det er som om man lige skal "strække" skrivebordet over på fjernsynet før det passer... og jeg kan ikke rigtig hitte ud af det.
Ved den anden bærbar jeg havde fyldte den hele billedet ud på fjernsynet når jeg satte den til ved reciveren.

Men hvis jeg så sætter billedet direkte i tveet, uden om reciveren, så fylder den billedet ud..?

Jeg har prøvet at ændre skærmopløsningen, men uden held, jeg kører 1366 x 768. Desuden har jeg forsøgt at højreklikke på skrivebord, og vælge grafikvalg, og så skærmtilpasning, og så rode med nogle forskellige indstillinger derinde, men stadig uden held.

Jeg kan jo godt bare sætte den direkte til tveet, men ville jo gerne lyden kom ud af reciverens højtalere.

Håber nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
22. december 2012 - 15:28 #1
Prøv at ændre opløsningen via dit tv. Det plejer, at virke for mig
Avatar billede morsingg Nybegynder
22. december 2012 - 15:37 #2
Hejsa, ændre opløsningen? Jeg har prøvet at ændre skærmformatet, 4:3 og 16:9 men uden held.

Jeg har et LG 50" plasma tv.
Avatar billede morsingg Nybegynder
23. december 2012 - 06:51 #3
Det må vel have noget at gøre med min pioneer reciver, siden det jo fungerer fint når jeg tilslutter bærbaren direkte til tveet?

Ved den anden bærbare jeg havde kørte jeg 1600 x 900 på en 17", hvor jeg jo nu kører 1366 x 768 på en 15", har jeg fat i noget der?

Mvh
Avatar billede morsingg Nybegynder
05. februar 2013 - 18:03 #4
pingu