Avatar billede dmg Nybegynder
21. december 2012 - 12:18 Der er 1 løsning

Vil gerne ha hjaelp til JOIN query eftersom jeg modtager en fejl

Hej experts,

Sorry er paa US keyboard.

Jeg er lige blevet introduceret til JOIN metoden i MySql som jeg proever at anvende i mit system, men jeg har et problem.

Min tabel configuration_manufacture_supplier ser nogenlunde sodan ud og indeholder firmaer som enten kan vaerer en manufacture eller supplier.

manufacture_supplier_id
company_name
company_address

Min equipment tabel ser sodan ud:

equipment_id
equipment_name
equipment_manufacture_id
equipment_supplier_id

Nor jeg koerer foelgende query motager jeg en fejl:

Not unique table/alias: 'configuration_manufacture_supplier'

SELECT * FROM equipment
LEFT JOIN configuration_manufacture_supplier ON equipment.equipment_manufacture_id=configuration_manufacture_supplier.manufacture_supplier_id
LEFT JOIN configuration_manufacture_supplier ON equipment.equipment_supplier_id=configuration_manufacture_supplier.manufacture_supplier_id

Any ideas?
Avatar billede dmg Nybegynder
21. december 2012 - 12:40 #1
Arrhhhh jeg fandt ud af det.

SELECT * FROM equipment
LEFT JOIN configuration_manufacture_supplier as manufacture ON equipment.equipment_manufacture_id=manufacture.manufacture_supplier_id
LEFT JOIN configuration_manufacture_supplier as supplier ON equipment.equipment_supplier_id=supplier.manufacture_supplier_id