Avatar billede allanthiim Nybegynder
20. december 2012 - 18:46 Der er 9 kommentarer

Kort og godt.Kan denne computer køre Windows 7

Hewlett Packard, HP ProLiant ML110
Model 250 gb
3 gb ram
Pentium 4 cpu 3200 ghz
ca 2 år gammel

Jeg står og kan købe sån en brugt,men mit krav er at den skal kunne køre windows 7
Kan den det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2012 - 19:30 #1
du vil så nok helst have en 32bit win7, da du har under 4gb ram.
Den kan maks trække 533MHz DDR II (og de er ikke på tilbud længere), så en ram-opgradering kan næppe betale sig.
Den skal være meget billig...
Avatar billede allanthiim Nybegynder
20. december 2012 - 19:47 #2
Jeg kan købe den for 600kr.
Jeg havde også tænkt mig en 32 bit version,hvor har du iøvrigt fundet spec på rammene.
Kan du evt sende et link ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. december 2012 - 19:57 #3
Hej.

  Den trækker fint en Win7 til kontorbrug - spil vil nok give den lidt åndenød, hvis der er alt for meget 3D gøgl.

De bedste hilsner
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2012 - 19:57 #4
spec http://h18004.www1.hp.com/products/servers/proliantml110/index.html
prisen er ok
har du en ældre win? (xp-licens?) eller er der en legal xp på maskinen - så har jeg en opgradering til win7-32 liggende (det er en opgradering, så den kan ikke indlæses på en nyformateret disk - der skal være en gammel win på i forvejen)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 20:28 #5
Vi har en pc med ca samme specifikationer som din pc og den kører fint med windows 7. Min søn brugte den som gamer pc fra 2005 til 2011, og med det grafik kort der sad i (Radeon x850 xt) klarede den det okay.
Det var specielt grafikken der gjorde at man måtte afvikle enkelte spil i en lavere kvalitet. Ser man på cpu clockfrekvensen som ligger over 3 ghz er det en del over det som der kræves i de spil han spillede på det tidspunkt.
Avatar billede allanthiim Nybegynder
20. december 2012 - 20:30 #6
Den skulle have en gammel win xp på og der skulle være en licens på .
Jeg har også en xp at lægge på hvis den skal formateres.
Jeg har også en org win 7. 32 bit skive,vil det sige at jeg skal have en opgradering eller kan jeg bruge den 7 er skive jeg har.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 22:49 #7
Overvåg denne tråd

da jeg også leder efter en windows 7 opgradering 32-bit
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 08:27 #8
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

denne fortæller dig hvad du kan med printer og andet tændt

m.v.h
Avatar billede allanthiim Nybegynder
06. marts 2013 - 21:18 #9
skriv er svar claes57 så du kan få point