Avatar billede Damperen Nybegynder
20. december 2012 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen EZ flash på HP Antec Lansing bærbar?

Hej, Jeg sidder med en bærbar hvor jeg er blevet bedt om at opdatere BIOS på, men tilsyneladende er der ingen EZ flash i bios, eller noget tilsvarende.

Hvordan kan BIOS ellers opdateres uden brug af EZ flash?

Desværre har Jeg ikke et model nummer på bærbaren, men her er lidt info fra CPU-Z

Info i følge CPU-Z:
Motherboard model: 30D9
Chipsæt er Intel GL960
Southbridge 82801HBM (ICH8-ME)

BIOS version.
F.31

Hvis der er brug for mere info, så sig endelig til.

Mvh,

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 15:15 #1
så vidt jeg ved kan det ikke lade sig gøre men lad os se

er med på en lytter

m.v.h
Avatar billede benzon Praktikant
20. december 2012 - 22:00 #2
Kig lige under bunden, der plejer model nummeret og være oplyst.

Hvordan bios skal flashes, kommer meget and på motherboard, og model, så ja modellen er afgørende i den her process, men kig under bunden, eller under batteri, det plejer og stå et sted.
Avatar billede Damperen Nybegynder
21. december 2012 - 00:12 #3
Ah ja...

Det er en HP G7000.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 08:13 #4
jamen hvordan vil du flashe noget du ikke kan se og starte på skærmen

jeg har set man flyttede en bios fysisk ved at tage en fra samme type bundkort og sætte i og flashe at den kom igang igen

men på en bærbar tror jeg slet ikke på den
desværre
m.v.h
Avatar billede Damperen Nybegynder
21. december 2012 - 14:05 #5
Jeg kan da godt se BIOS og gå ind i den?
Forstår ikke dit spørgsmål.

Grunden til at Jeg vil opdatere bios er at det er forældet, man kan stort set kun se 'specs' på computeren, ændre boot order og ændre klokken. Vil gerne have flere muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 14:21 #6
jeg kunne ikke lige se du kunne ok

ok du kan lave en bootbar cd eller boot op på usb pen og lægge den der

i nogle bios kan man update den inde fra bios (asus)men den skal jo kunne læse der hvor bios update ligger

hos nogle fabrikanter ligger den som ren flash fil man bare trykker på

hvad er det for et bundkort

hvis du havde en cd liggende med den på
tryk tror det er f5 gntagende gange til du kommer til hvor du kan vælge commando promt

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 14:23 #7
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=us&lc=en&dlc=en&tmp_geoLoc=true&product=3544352

det hele ligger derinde

WinFlash for HP Notebook System BIOS (for Notebooks with Intel Processors) ►
2010-04-09 , Version:F.35, 2.05M (‏Previous versions available)‏
This package contains the WinFlash Utility and a BIOS image for the supported notebook models and operating systems. The WinFlash Utility is used to locally flash the System BIOS (ROM) on notebooks ...
More info

m.v.h
Avatar billede Damperen Nybegynder
21. december 2012 - 23:43 #8
Tusind tak skal du have! :)

Læg lige et svar, så du kan få dine points.

God jul!

Mvh,

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2012 - 07:53 #9
ok
i lige måde