Avatar billede holymace Nybegynder
20. december 2012 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At udskifte BUNDKORT til bærbar pc

Hej Eksperter!

Der er et led i mit bundkort til min bærbar der er brændt sammen. Det har ikke indflydelse på nogen af delene som gpu, cpu, harddisk m.m.. Dette er blevet konstateret ved gennemgang hos en professionel forhandler. Jeg har muligheden for at købe et bærbar-bundkort til en rimelig pris. Jeg tænkte derfor på om det er muligt at sætte gpu, cpu, harddisk m.m. på det nye bundkort og derefter i bærbaren? Garantien er udløbet så det er jeg ligeglad med. Men er det muligt?
Avatar billede supportsiden Professor
20. december 2012 - 14:15 #1
Ja, hvis CPU, GPU osv. sidder i sokkel og de andre dele ikke er limet eller lign.
Vær obs på kabler/stik til tastatur m.m. de kan være skrøbelige.

Nogle billige bærbare kan være svære at få skilt ad, find en demonterings vejl. på YouTube.

Brug antistatisk armbånd og underlag under operationen.

PS!
Det er altid en god ide at skrive hvilket mærke/type/model der er tale om, så kunne der måske sidde en med erfaringer i netop den.
Avatar billede holymace Nybegynder
20. december 2012 - 14:21 #2
Der er tale om en Acer Aspire 7736Z. Skal der være en bestemt størrelse på bundkortet for at den passer eller er der en standard størrelse der passer så snart det er bærbar-bundkort?

- Fantastisk givende svar. Tak.
Avatar billede supportsiden Professor
20. december 2012 - 15:51 #3
Jeg vil absolut anbefale at du bruger et bundkort fra en maskine nøjagtig magen til. Der kan være meget forskel selv inden for samme type.
Avatar billede benzon Praktikant
20. december 2012 - 22:02 #4
Ville nok lade en prof, bestille det rigtig bundkort, og isætte det, hvis de andre dele kan flyttes, det er langt fra sikkert.