Avatar billede ovec Juniormester
20. december 2012 - 09:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet link - hvordan laves det

I "gamle dage" kunne jeg når jeg var på en internetside markere linket - så fik det farven blå - højreklikkede på det - kopier og så sætte det direkte ind i en e mail eller et word dokument - der hvor jeg satte det ind var det også i blå farve og hvis man dobbeltklikkede på det her - altså der hvor man havde sat det ind så åbnede internetsiden.

Nu når jeg gør det samme kopierer jeg linket men det bliver så bare almindelig sort tekst - altså ikke et internetlink - så kan man kopiere det tilbage i søgelinien og så åbne  linket derfra

Hvor kan jeg justere dette - når jeg markerer "teksten" altså linket i Word - højreklikker er der en mulighed der hedder hyberlink men jeg kan ikke rigtigt se  en fornuftig løsning

Jeg bruger Win 7 og Word 2007
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 10:03 #1
man kan trykke på mellemrumstast bagefter
er den så ikke aktiv

m.v.h
Avatar billede Quvang Nybegynder
20. december 2012 - 10:05 #2
Det er stadig muligt så du har nok ændret på en indstilling hvis du ikke kan det mere.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 10:05 #3
kopier
ctrl + c
indsær
ctrl + v

mellemrumstast

hvad sker der så

m.v.h
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
20. december 2012 - 11:18 #4
Det fordi du kopier link teksten når du marker teksten først.

Du kan bare lade være med at marker også i stedet højreklikke på linket også står der for eksempel "Kopier link".

Så har du linket i udklipsholderen også kan du indsætte det hvor du vil med højreklik også Indsæt eller Ctrl + V.
Avatar billede 50ccm Juniormester
20. december 2012 - 11:25 #5
Åben word.
Klik på ikonet i øverste venstre hjørne.
Klik på word-indstillinger.
Klik på korrektur.
Klik på indstillinger for autokorrektur.
Klik på autoformat under skrivning.
Sæt flueben ved Internet og netværksstier med hyperlinks.

Så burde den lave adressen om til et aktivt link, husk mellemrum efter URL adressen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. december 2012 - 15:10 #6
Der er 2 måder når du har trykket på enter
http://gratisupload.dk/vis_billede/689041/
Avatar billede ovec Juniormester
20. december 2012 - 16:38 #7
Tak til jer alle for forslagene - jeg har prøvet dem alle sammen -  den der virker er opskriftem fra 50ccm

50cc - har du også opskriften for at lave den samme model i Outlook e mail?
Avatar billede 50ccm Juniormester
20. december 2012 - 22:49 #8
Det mener jeg outlook gør automatisk, ikke når du skriver mailen der forbliver URL'en som alm. Sort tekst, men når modtageren åbner mailen så skulle URL adressen gerne være konverteret til et aktivt link.

Prøv og skriv en mail til dig selv med en URL adresse i, og så åben den når du modtager den igen, så burde den være konverteret til et aktivt link, du kan også efterfølgende prøve og åbne mailen i "Sendt Post" når du har sendt den til dig selv, så burde du også se et aktivt link.

Jeg bruger selv Thunderbird og den gør som beskrevet, og det mener jeg også outlook gør.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. december 2012 - 23:09 #9
Hvis du kører Outlook virker det først når du har skiftet "linie"
tryk enter
Avatar billede ovec Juniormester
21. december 2012 - 00:20 #10
50ccm
du skriver:
Det mener jeg outlook gør automatisk, ikke når du skriver mailen der forbliver URL'en som alm. Sort tekst, men når modtageren åbner mailen så skulle URL adressen gerne være konverteret til et aktivt link.

Der er rigtigt - på den mail jeg modtog fra mig selv er de "aktiveret" - jeg syntes bare at den tidligere var blå . men skit bare modtageren har den på den rigtige måde

poko1 - det med at skifte linie som i outlook det er jeg jo van til - men det hjælper ikke

Men tak for hjælpen begge 2 - 50ccm - er du rar at skrive et indlæg som jeg kan aktivere så du får dine points
mvh
Ove
Avatar billede 50ccm Juniormester
21. december 2012 - 00:40 #11
Det kan de også, men så skal du selv gøre URL adressen til et aktivt link, via opret/indsæt link eller hvad det nu hedder i outlook, men som sagt bruger jeg ikke selv outlook mere, så det kan jeg ikke huske hvordan man gør i detaljer.