Avatar billede Thorulf Novice
19. december 2012 - 22:45 Der er 12 kommentarer

Grafikkort: Jeg ønsker at udskifte til at andet men hvad for et passer?

Hej
Jeg har dette kort i en HP a6345.sc
Asus Geforce 8500GT 512MB Dvi Hdmi S-Vid
Som er defekt derfor ønsker jeg at skifte det ud.
jeg ønsker et lidt stører model men hvad for en model passer i den gamle maskine så jeg ikke køber et der ikke passer.
håber i vil smide nogle link til nogle som passer til den Pc eller skrive navnet på nogle kort.
Pris op til ca 500 som jeg vil invistere hvis man kan få et fornuftigt til den pris og som passer.
Den skal bruges til at spille sims spil.
Håber på nogle svar da jeg ikke lige har så meget styr på grafikkort. Takker.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 23:05 #1
Jeg roder heller ikke med det, men du skal vide at hvis du opgraderer i forhold til det defekte kort, skal du være sikker på at din strømforsyning også kan trække det nye kort.
Hvad hedder din strømforsyning, og hvor kraftig skulle den være?
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2012 - 23:09 #2
Hvordan ved du, at grafikkortet er defekt?
Avatar billede Thorulf Novice
19. december 2012 - 23:39 #3
Der er en 300W strømforsyning i
Jeg har testet med 2 andre grafikkort og da virkede den igen. Men ønsker et lidt bedre hvis den kan klare det.

Jeg ønsker ikke forslag til at købe en ny Pc Eller andet.
Der søges kun et grafikkort som passer i den maskine. og måske lidt stører så man får bedre grafik i Sims spil. Hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 23:54 #4
300 watt er ikke meget til de grafikkort der er på markedet i dag.
Du vil få svært ved at finde et som kan køre på din psu.
Formoder at de kort du har prøvet med er ringere end det der er brændt af.
Der er en tråd her om et kort magen til dit som er brændt af:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/279745-15-nvidia-geforce-8500gt-watts
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 23:56 #5
Og så vil jeg mene at din 300 watt har passet fint til det gamle kort.
Bliver grafik kortet bare lidt bedre, så kræves der i dag mindst en 450 watt foryning.
Avatar billede Thorulf Novice
20. december 2012 - 00:57 #7
Ville det være muligt at sætte dette i pcen?
450w strømforsyning og et nyt kort gt210 eller et andet??

PC Motherbord som er i den i dag:
Link til Datablad:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01077676&tmp_task=prodinfoCategory&cc=dk&dlc=da&lc=en&product=3658000#N372

------------------------------------------
One 24-pin ATX power connector
One 4-pin ATX power connector
One PATA connector
Four SATA connectors
One floppy drive connector
Two 12v fan connectors for CPU fan and PC fan
One 9-pin header for power button, reset button, power LED, and HDD LED
Osv........
--------------------------------------------------------------

Nyt som jeg ville sætte i hvis det dur
:
Ved ikke om så nyt et kort passer i så gammek en PC: og om det vil virke sammen???

http://www.mytrendyphone.dk/shop/gigabyte-geforce-gt-60077p.html?utm_source=feed-kelkoo_dk&utm_medium=feed&utm_campaign=feed-kelkoo_dk&network=KELKOODA&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Gigabyte%20GigaByte%20GeForce%20GT%20210%201GB%20DDR&sstlcmpid=9433

Og denne:

http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=387138&prodid=471814
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 06:42 #8
#7 Det vil jeg lade andre vurdere.
Avatar billede Quvang Nybegynder
20. december 2012 - 09:07 #9
Det skulle være muligt ang grafik kortet men PSU'en kan godt blive lidt svære. Eftersom jeg/vi ikke ved om den kan være i din pc. ville være lidt nedern at købe den og så finde ud af at den er for stor. Åben din pc og mål hvor meget plads du her der :)
Avatar billede Andyboy Nybegynder
20. december 2012 - 09:38 #10
Et radeon 6670
Avatar billede Thorulf Novice
21. december 2012 - 22:47 #11
Har nu købt et Geforce 610 1gb som virker fint på en 300W strømforsyning
Så nu kører pcen igen.

Quvang send et svar så får du de 30 point for dit svar.
Avatar billede Thorulf Novice
21. december 2012 - 22:48 #12
Ups Skrev forkert
Det var et Geforce 610 2GB