Avatar billede daniella86 Nybegynder
17. december 2012 - 13:42 Der er 5 kommentarer

trådløs router

Hej

Jeg ønsker at have min egen router og trådløs uden telefon kabler eller noget der skal kobles til stik kontakt, da min far bliver gal, så tager han stik kontakten væk og jeg sidder uden noget net. jeg vil ikke have mobilt bredbånd, men ønsker at komme på min egen net uden strøm . findes der sådan en løsning? fordi jeg bruger tv og en ATN Network som kræver en internetforbindelse .
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
17. december 2012 - 14:49 #1
Den eneste løsning til at komme trådløst på nettet uden en særskilt strømkilde, er med mobilt bredbånd. Alle routere - også de der kan bruges til 3G eller 4G kræver strøm.

Den eneste alternativ er en batteridreven 3G eller 4G router, men en sådan kræver enten jævnlig udskiftning af batterier - hvilket hurtigt kan blive en dyr affære - eller at den oplades løbende, hvilket kræver at du forbinder den med en stikkontakt. Det kræver da også at du samtidig investerer i et mobilt bredbånds abonnement.

En sidste alternativ, hvis du har en smartphone med dataforbrug og evt. en høj hastighed, kan du muligvis bruge mobilen til at lave en hotspot / trådløst netværk, som du computer kan koble sig op på. Men hastigheden vil ofte være lavere, og forbruget vil hurtig stige.
Avatar billede daniella86 Nybegynder
18. december 2012 - 12:46 #2
gider ikke på min smartphone

jeg ønsker en trådløs router uden strøm , hvor jeg kan tilslutte ATN network til ... plz hjælp
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
18. december 2012 - 12:57 #3
Det er ikke muligt, at finde en router der ikke kører på strøm eller i hvert fald batteri. Ligesom det ikke er muligt at finde en computer, mobiltelefon, tv eller andet der har en elektronisk funktion, men som ikke kører på strøm eller batteri.
Avatar billede daniella86 Nybegynder
18. december 2012 - 13:53 #4
og hvad med en router der kører på batteri??
hva hedder den og kan man tilslutte atn network til den?
Avatar billede pkbech Juniormester
21. december 2012 - 18:03 #5
Daniella måske skulle du kigge på en UPS (Uninterrupted Power Supply) kan sikkeret tilsluttes din nuværende router. Men har den ulempe at man bare skal tage stikket mellem UPS og router da det er et normalt størmstik er det ret nemt. Så vidt jeg kan se laver man ikke router med batteri.

Så må nok tilslutte mig at dit bedste bud er 3G/4G modemer/router evt. med eget batteri billlig og enklet.

f.eks. har den her batteri 3 timer http://www.proshop.dk/Netvaerk-router-og-firewall/Samsung-GT-B3800-2375961.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Alternativt kan du lave et setup selv med et mobil batteri der passer i Volt til din router og noget oplader men der skal du nok havde en del teknisk snilde da du skal lave din egen UPS via mobil batteri, router strømforsyning og mobil oplader