Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 13:22 Der er 33 kommentarer

Vurdering af site!

Hey!
Jeg ville blive glad for at høre meninger om og eventuelle ændringer af min hjemmeside.
Hjemmesiden er bygget i Flash og indeholder lyd.
Jeg lavede det som afsluttende opgave i IT på Handelsskolen.
På forhånd tak!
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 13:23 #1
Sidens adreese er rimelig vigtig:-)
den er: www.geocities.com/kenneth_tromborg/page1.htm
Avatar billede omen Nybegynder
11. august 2001 - 13:24 #2
Url ?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. august 2001 - 13:25 #3
Rigtig fede lyde du har sat på. Det giver virkelig noget ekstra. Især kliklyden i menuen.
men jeg synes godt du kunne gøre teksten i menuen klikbare. Det er træls at man skal klikke i cirklen.
og det er selvfølgelig langsom som alt andet flash
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
11. august 2001 - 13:31 #4
0 points...
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
11. august 2001 - 13:31 #5
=) *Ss*
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 13:32 #6
At menuen er i cirklen er jo hele ideen bag siden!
Den lukker sig sammen og rykker videre til en anden menu...Men en samlet vurdering af hele sitet?
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 13:34 #7
På 13-skalaen f.eks?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. august 2001 - 13:55 #8
vil give den 9.
jeg mener at man skal klikke på den lille cirkel ud for teksten, det er besværligt
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 14:07 #9
ja...som gizmo siger...det er irriterende at skulle klikke på den lille cirkel.

jeg synes den er rigtig pæn, men det ødelægger det lidt når man trykker på kontakt, at ens eget mailprogram bliver brugt. Kunne du ikke lave noget formmail istedet?

lydene er rigtig fede, men man bliver trætte af dem hvis man kigger hele siden igennem.

Jeg kan godt lide at baggrunden skifter farve, når man kommer ind i de forskellige underpunkter.

jeg vil også sige omkring 9@13
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 14:07 #10
OK på den måde...
Ja, det kunne jeg selvfølgelig ændre på...
Andre ting du mener skal ændres/fjernes?
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 14:10 #11
En lille kommentar mht. flash detektoren - den metode plejer åbenbart ikke at virke i linux, for jeg har flash 5 (og siden virker også fint), men på forsiden står der \"You do not have flash 5\". Men i det mindste kan jeg da få lov til at se siden.. der er andre sider som ikke vil lade mig se indholdet fordi de påstår jeg ikke har flash 5, når jeg nu har, argh! :)

Mht. selve siden, så synes jeg også at lydeffekterne er gode, men jeg synes at siden virker lidt halvfærdig på en eller anden måde.. det virker mere som en skitse end som et færdigt produkt. Den første side man kommer ind på virker lidt tom. Og hvad er formålet med sitemap? Når man klikker på sitemap får man jo bare de samme punkter op som der er på forsiden, og man får ikke et bedre indtryk af hvordan strukturen er ved at klikke på det. Jeg mener at formålet med sitemap er at vise strukturen af mere kompliceret side med underpunkter osv.

Jeg synes dog ikke at det gør noget at man skal klikke på cirklerne i stedet for teksten.
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 14:10 #12
Jeg har ikke den fjerneste forstand på hvordan man laver formmail...og hvad er formmail? :-)
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 14:13 #13
formmail...små bokse du skriver i, som man ser på de fleste hjemmesider...og som så sender mail via webserveren

se f.eks. her...

http://www.bjargum.dk/kontakt.htm
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 14:14 #14
Lenka> Du har helt ret mht mit sitemap, og det er faktisk overflødigt. Mht udfærdigelsen af siden er det også rigtigt at det er mere end skitse end et færdigt produkt. Men det var mere selve ideen bag siden jeg ville have en vurdering af. Jeg synes jo selv den er HELT VILDT FED :-)
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 14:16 #15
Jensb> Ahraa...formmail! Ok. Ja, det ku måske være en idé. Men nu var det meningen at jeg ville lave hele hovedsiden i Flash.
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 14:17 #16
der er nogle fejl i sitemap...

trykker du på 1, kan du ikke trykke på sitemap mens du er i 1...selvom knappen stadig er der

trykker du på 2, kan du ikke komme tilbage

Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 14:18 #17
ok...har endnu ikke prøvet at rode med flash....så jeg vidste ikke om det kunne laves i Flash. Synes bare det er pænere med forms.
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 14:19 #18
Mit sitemap er i det hele taget mislykket!
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 14:21 #19
tja...der kan være noget om at forsiden er lidt tom. Jeg kan godt lide at designet er så enkelt, men ét eller andet kunne man måske godt bruge i venstre side på forsiden...tekst, logo, billede...bare et eller andet
Avatar billede mat Nybegynder
11. august 2001 - 14:24 #20
>>jensb, man kan lave alt i flash ;-)
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 14:27 #21
mat ->  hmm...jeg sidder faktisk også lige og bladre i et katalog fra HOF-aftenskole og overvejer om ikke jeg skulle melde mig ti let kursus i Flash
Avatar billede mat Nybegynder
11. august 2001 - 14:30 #22
>>jensb, Det katalog har jeg også fået ;P ......Der er rige muligheder for at lære det uden at betale dyre domme til HOF. eks. resource-sites .... tutorials i selve flash osv osv
Avatar billede paask Nybegynder
11. august 2001 - 15:03 #23
ktromborg-> Jeg er ikke meget for dit valg af font. Jeg ved godt det ikke er en flash rettelse, men jeg mener du bør vide det. Den er meget svær at læse, og virker lidt for over-smart end egentlig brugbar. Faktisk vil jeg gå så langt at sige fonten kan gøre siden uprofessionel, hvilket så medfører utroværdighed. Hvis det skal være en font i den stil så find en lidt mere læsevenlig, ex. Venus Rising.

Well, just my 2 cents... ellers en meget sjov idé :0)
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 16:34 #24
Jeg er enig med paask mht. valg af fonten (fed font til overskrifter, mindre fed til længere tekster). Mht til flash, så synes jeg nu også at din side er fed sålænge det bare er på skitse stadiet :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. august 2001 - 17:25 #25
You do not have the latest Flash player???? Hvad er det?? Nu roder jeg jo aldrig med flash så det er da meget muligt *ggg*

Anyway når man påstår at folk ikke har den nyeste flashplayer må man lave et link til den. Overvej så lige om den nyeste er nødvendig. Foreløbigt kan jeg ikke se noget i projektet, der gør at flash 5 skal bruges. Det kunne sagtens laves i flash 4.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. august 2001 - 17:28 #26
Så vil jeg lige sige at du er temmeligt fedtet med din 825 point. Det ligner sgu ingenting.

Og den sidste detalje: http://azero.dk/?domaincheck=micros.dk
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 17:55 #27
paask> Mht fonten er det rigtigt nok at jeg ikke skal bruge fonten til tekster. Det ser faktisk rimelig bøvet ud når jeg kigger efter:-)
Avatar billede ktromborg Nybegynder
11. august 2001 - 17:57 #28
Nikolajdu> Er jeg fedtet med mine point? Eller hvad fanden mener du? Jeg lod være med at udlodde nogen da jeg ville have nogle der gav deres uforbeholdne mening og ikke bare nogen der sagde: \"øhh...den er meget god!...\"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. august 2001 - 18:02 #29
Ja jeg mener du er fedtet. Grunden er så fin nok, men bestemt ikke i ekspertens ånd. Anyway er det jo bare op til dig at afvise/ignorere de folk der ikke kommer med brugbare svar. De vil altid være der.
Avatar billede paask Nybegynder
11. august 2001 - 19:39 #30
Nice touch med domaine-tjeck nikolajdu :)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 21:57 #31
... afsluttende opgave i IT på Handelsskolen!
Er det noget man får papir på ... ??
Avatar billede snuf Nybegynder
20. august 2001 - 16:48 #32
ktromborg>

Gode lyde. Halvgode bg-farver. Dårligt logo med den dér trælse gradient. Gradient stinker, og man kan næsten ikke læse selve logo-skriften. Det holder bare ikke for et logo. Det er forhåbentligt ikke firmaets logo?

Siden virker tom (som nævnt ovenfor). Det virker også utroværdigt at der ikke er mere indhold på en hjemmeside der profilerer et web-bureau. Hvor er referencerne? HAR firmaet i det hele taget lavet noget før? Og hvorfor sætter de en Handelsskoleelev til at lave deres hjemmeside? Som projekt???

Derudover skal nævnes at der er en \"mindre\" fejl under menupunktet \'package\': Lille pakke = 11.500 $. Stor pakke = 2.500 $. Hmmm... svært valg.. Men det er alligevel næsten umuligt at se, med den font du har valgt...

5@13

PS: Var det NUL point værd??!! Eller.....?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. november 2001 - 16:01 #33
Det er ihvertilfald ikke nok til at lukke spørgsmålet...