Avatar billede licantropo Novice
14. december 2012 - 15:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Nettet hopper af - mangler eksklusiv løsning.

Hejsa,

Lidt et aparate problem. Jeg har win7 og TDC, trådløst. Jeg bor meeeeeget tæt på et travlt banelegeme, og hver eneste gang et tog kører forbi, så kan jeg opleve periodevise udfald på 5-60 sek - ekstremt irriterende, hvis man ser en fodboldkamp eller andet.

Efter lang snak med TDC fortalte en rar fyr mig, at computeren automatisk liiige kortvarigt hopper på togenes internetforbindelse, der jo ikke er kodebeskyttet, og det er derfor, jeg oplever mine udfald.

Samme fyr fortalte også, at der findes et sted, hvor man kan bede ens faste netværk om at "stay connected always" eller et sted, hvor man kan sørge for at dette trådløse netværk, som togene har - ikke får opmærksom fra computeren.

Nogle herinde der kan hjælpe og ved, hvad der snakkes om?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 16:07 #1
ja det er jo det TDC support skal fortælle dig hvordan man gør

du skal sikker ind i routeren og lave ændringer

jeg har fullrate router så kan ikke lige guide dig men hvad er det fro en du har
så kan vi sikkert finde manualen til dig hvis den er online

kunne det være en netgear men hvilken model og så videre

m.v.h
Avatar billede licantropo Novice
14. december 2012 - 16:12 #2
Det er en TDC Home Box :(
Avatar billede quarkie Nybegynder
14. december 2012 - 16:22 #3
Standard indstillingen er at en PC ikke skal hoppe på et åbent, trådløst netværk.
Så med mindre du har ændret det, er det ikke problemet.

Har du prøvet at åben oversigten over trådløse netværk, når du oplever problemet ?
Der kan du nemlig se hvad der sker.
Avatar billede licantropo Novice
14. december 2012 - 16:26 #4
Hejsa,

Ja, det har jeg prøvet - og det er desværre ikke så enkelt. Selvfølgelig dukker netværket fra togene op fra tid til anden, men der bliver ikke connected.
Avatar billede quarkie Nybegynder
14. december 2012 - 16:34 #5
Hmm, har du prøvet at flytte dit wifi over på en anden kanal, længst muligt fra den du bruger nu ?
Avatar billede licantropo Novice
14. december 2012 - 16:37 #6
Det er næsten lige blevet gjort af Mr. TDC-man...
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 16:40 #8
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 16:40 #9
hvis det er en kanal der driller

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

m.v.h
Avatar billede licantropo Novice
14. december 2012 - 16:50 #10
De er læst og kanalen er skiftet - det virker stadig ikke ordenligt :/
Avatar billede quarkie Nybegynder
14. december 2012 - 16:56 #11
Har du mulighed for at prøve med en anden router, TDC er ikke ligefrem de bedste der findes mht. wifi ?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 17:18 #12
har du ikke mulighed for at flytte routeren fysisk em meter eller andet fra hvor den står bare for at udelukke det dumme
den står et sted hvor den laver rav med noget andet

hvad står den på - bordet eller hvad - er der noget i nærheden der kan genere signalet
det burde ikke kunne ske men bare for at udelukke
jeg hælder også til at der enten er noget i vejen med router eller et kabel

http://www.tomshardware.co.uk/forum/38386-18-software-test-home-wireless-router-connections

http://www.pcworld.com/article/260524/how_to_fix_your_wi_fi_network_7_tips.html

m.v.h
Avatar billede licantropo Novice
31. december 2012 - 11:47 #13
Nu har jeg prøvet samtlige ting - både med flytning og kanal-skiften. Det er blevet nogle få procent bedre, men sker stadig hver gang et tog passerer... Så problemet er desværre ikke løst.

Timeouts'ne er dog blevet nogle sekunder kortere. Er det bare noget, man så skal leve med? "First world problems ;)"
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 12:17 #14
det må vel være TDC problem at den ikke virker optimalt

selvfølgelig skal du ikke leve med det
bed om deres skarpeste supporter indenfor router

det kan jo ikke være din router der hele tiden skal falde ud
det er noget de skal løse for dig

kunne tænke mig noget i retning af et filter der skal sættes separat op hos dig for at udelukke tror det hedder inteferens eller noget i den retning

http://da.wikipedia.org/wiki/Interferens

pres dem - de skal løse det for dig

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 12:18 #15
læg mærke til det sidste er gætteri
jeg ved det faktisk ikke
Avatar billede licantropo Novice
31. december 2012 - 12:21 #16
Ingen ved det åbenbart - men jeg synes jo også, at den ligger hos TDC.

Anyway, kan du ikke skrive en kommentar i et svar, så du kan få nogle pts - synes du har været ganske vidt omkring og givet mig alle mulige løsninger.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 14:18 #17
ok men prøv lige at henvende dig hos telestyrelsen og forhør dig

http://www.itst.dk/

m.v.h
Avatar billede licantropo Novice
31. december 2012 - 14:37 #18
Hvad skal jeg helt præcist skrive til dem?

Jeg synes, jeg efterhånden er lidt lost på det tekniske...
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 15:13 #19
syntes bare du skal skrive hvad du har gjort og hvad de ikke har
så må en i systemet kunne vise dig hvad du skal gøre

m.v.h