Avatar billede Jakie Juniormester
14. december 2012 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tracke køb?

Hej.

Jeg ved ikke lige om den hører til den rigtige kategori, men jeg har et spørgsmål vedr. tracking af køb eller leads igennem tredje part på specifikke urls?

Fx. kan jeg have et link ude hos xxx.dk, der har et link til min hjemmeside igennem en tredje hjemmeside. En person besøger så linket på xxx.dk. hvor tredje side så tracker hvad personen foretager sig, uden at linket skal igennem en tredjepart og derved sendes videre.

Hvordan kan man gøre dette? Coockies?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 10:23 #1
Hvad med noget Google analytics?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 15:11 #2
"igennem en tredie side"
- Altså ikke et link direkte fra xxx.dk til din side ?

Hvad mener du med: "hvor tredje side så tracker hvad personen foretager sig" ?
Avatar billede Jakie Juniormester
15. december 2012 - 16:18 #3
Fx hvis jeg nu havde et partnerprogram hos partner-ads, euro-ads eller tradedoubler - da vil de være tredje side, der tracker om der kommer et køb, et lead eller klik igennem en url, der er blevet reklameret fra en anden side end min.

De tracker som regel købet på en måde, hvor der linkes til deres side og derefter bliver man redirectet videre.

Jeg tænker om der en måde, hvor man stadig kan tracke disse køb, lead eller klik, uden at man bliver viderestillet fra tredjepart.

Gav det mening?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 17:02 #4
Om du kan få at vide hvad køberen laver på tradedoublers side ?
(hvis han IKKE klikker på køb, og bliver sendt videre til din side)
- Klart nej - medmindre partneren frivilligt giver dig den slags info (næppe)

Linket fra xxx.dk til tradedoubler KUNNE måske "beriges" med et ajax-kald til noget kode et sted.
Så både denne kode kaldes OG linket iøvrigt virker som normalt..
- men det skal i så fald gøres på xxx.dk's side

Hvad er det du gerne vil vide ?
Avatar billede Jakie Juniormester
15. december 2012 - 19:49 #5
Jeg kan godt se, at jeg fik viklet mig ind i en ret dårlig forklaring.

Jeg ville egentligt bare spørge, om det var muligt at lave et affliate system, hvori at linkværdien blev bibeholdt. Dvs. hvor det kunne bruges til linkbuilding?
Avatar billede Jakie Juniormester
27. december 2012 - 18:54 #6
luk