Avatar billede kmhl Nybegynder
11. december 2012 - 19:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pc vil ikke boote på ssd disk, men gerne andre diske

Hej

Min pc vil ikke boote på min ssd disk og siger at der ikke er noget operativ system på den, på trods af at den med win cd i godt kan finde disken og man ved gå med andre diske også godt kan se hvad er er på disken. Jeg har prøvet formatere den og jeg kan sagtens få lov at installere windows på den, men ligesnart jeg genstarter kan den ikke finde noget. Har også prøvet at smide windows på en alm hdd og her booter den uden problemer. har også haft batteriet til bios ude, uden at det har hjulpet. Eftersom at tingene er på disken og den kan findes etc, går jeg ikke udfra den er død, men hvad skyldes problemerne så ?

Håber meget på nogle fixe råd :)
Mvh Kasper
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 20:43 #1
Er du sikker på, at der i bios står, at det er SSD disken der skal bootes på? Du kan også, straks under opstart, trykke på F10 eller F11 for at få en bootmenu.
Avatar billede kmhl Nybegynder
11. december 2012 - 21:13 #2
Ja har prøvet de fleste ting i bios uden held, den kan godt finde disken i bios men vil ikke boote på den
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 21:19 #3
Og  du kan heller ikke vælge den i Fx?
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. december 2012 - 22:18 #4
Har du aktiveret den?

Hvad hvis du kun har ssd i maskinen og ikke andre diske
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 07:59 #5
det kunne godt være partitionen der er syg på den ud over det kan være selve disken der skal byttes

fjern partition c på den og lav en ny

m.v.h
Avatar billede kmhl Nybegynder
12. december 2012 - 15:28 #6
Jeg formateret den 2 gange og også aktiveret den og og når den er i alene står der noget bootable device men så snart jeg går ind igennem en anden hd kan jeg sagtens finde den og alle dens filer meget sort
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 15:56 #7
har du prøvet at fjerne partitionen som jeg skrev

formater og fjerne partition er ikke det samme
er det i win 7 og hvilket bit version kører du

man gør det sådan her

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under
custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

du fjerner simpelt hen partition c
opretter en ny på samme størrelse

nu bliver den auto formateret
så er den helt ren

hvis den stadig ikke virker er det ssd disken der er noget i vejen med

m.v.h
Avatar billede kmhl Nybegynder
12. december 2012 - 16:09 #8
Ok det prøver jeg og vender tilbage... Tak for al hjælpen :-)
Avatar billede kmhl Nybegynder
12. december 2012 - 16:34 #9
det er win 7 64 bit hvis det gør nogen forskel
Avatar billede kmhl Nybegynder
12. december 2012 - 16:36 #10
iøvrigt har jeg formateret disken igennem cccleaner og derfor skulle man jo mene at den var hel ren i forhold til windows hurtige formatering , men prøver igen :)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 16:45 #11
nej der er ingen forskel til 64 bit og 32 bit da ssd drev ikke bruger noget
Avatar billede kmhl Nybegynder
14. december 2012 - 17:18 #12
Det hjalp at fjerne partitionen og alt spiller nu mange tak for hjælpen :)
Avatar billede kmhl Nybegynder
14. december 2012 - 17:28 #13
hvis du treatmenice svarer får du point :)
Avatar billede kmhl Nybegynder
14. december 2012 - 17:28 #14
hvis du treatmenice svarer får du point :)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 18:27 #15
ok