Avatar billede Demant94 Nybegynder
10. december 2012 - 17:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder om swf på egen hjemmeside

Hej eksperter, er ikk sikker på det her spørgsmål passer ind her, men prøver da ;)

Er igang med at lave en online spilhjemmeside hvor man kan spille diverse online spil fra (ligesom på www.gratis-ting.dk). Men spørgsmålet er så, om jeg har lov/rettigheder til at tage en anden hjemmesides swf fil som den her:

http://www.sjovespil.dk/gratisspilonline/actionspil/flashhaloctf/flashhaloctf2.swf

Tage swf filen, sætte den på min egen hjemmeside, så den kommer til at ligge på fx. den her position:

http://www.minhjemmeside.dk/swf/flashhaloctf2.swf

Så mine besøgende kan spille spil, direkte fra mine egner swf filer, istedet for andres.

Er det lovligt at gøre dette?
Kan se at mange spilhjemmesider gør det, men vil lige høre om der er regler man skal følge :)
Avatar billede cool-it Nybegynder
10. december 2012 - 18:11 #1
NEJ, man kan da ikke bare "tage noget" fra andre.
Avatar billede Demant94 Nybegynder
10. december 2012 - 18:26 #2
Har du et link hvor jeg kan læse den regel?

Man finder rigtig mange hjemmesider hvor de tager (låner om du vil) spillende, og propper dem på ens egen hjemmeside. Filen ligger jo inde under ens eget domæne, samtidig med at der er reklame fra producenten i selve spillet.

Jeg vil mene at det er gratis reklame for producenten, så er i tvivl om det er en regel.
Avatar billede cool-it Nybegynder
10. december 2012 - 18:51 #3
Du bryder loven om ophavsret.

At have ophavsret til et noget medfører, at man har eneret til at fremstille eksemplarer af det og til at offentliggøre det i oprindelig eller ændret skikkelse. Det vil med andre ord sige, at andre ikke må vise eller på anden måde anvende materialet uden tilladelse.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=129901
Avatar billede Demant94 Nybegynder
10. december 2012 - 19:03 #4
Okay, tak for hjælpen.
Så er der vidst en hel del der ska' ha rystet trammer ;)
Avatar billede cool-it Nybegynder
10. december 2012 - 19:18 #5
Yep det er lidt som i trafikken :-)
Avatar billede Demant94 Nybegynder
10. december 2012 - 19:21 #6
Hehe, jep :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. december 2012 - 20:23 #7
En lidt alternativ fremgangsmåde vil være at spørge om lov først.
Avatar billede Demant94 Nybegynder
10. december 2012 - 20:43 #8
Ja, det er jo rigtig nok.
Ku' være man skulle det :)