Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
10. december 2012 - 14:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lvds standarter

Hej experten.dk

jeg har en Touchdiva jeg er ved at modificere så den kan køre Windows 8 med spitify, netflix osv.
Den skærm der sider i td'en har et 40-pins lvds1 stik.

Stikket har tidligere sidet på et bundkort der heder Advantech AIMB-252VG-CPA1E. Porten heder ldsv1.

Jeg skal bruge et bundkort der kan køre med denne skærm og samtidig er kraftigt nok til at kunne køre windows 8.

Jeg har fundet et asus bundkort som er lvds kompatibelt.
http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_CPU_on_Board/AT5NM10TI/#specifications

kan jeg bruge dette bundkort til denne skærm? og hvordan skal jeg konvertere det 30-pins stik på bundkortet så jeg kan bruge det til min skærm?

hvis yderligere information behøves kan det sagtens fremskaffes.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
13. december 2012 - 08:27 #1
Det korte svar omkring LVDS er generelt at man er f*cked... Der er ikke rigtigt nogle LVDS standard, slet ikke for pinlayout. Dvs. du skal have matchet LVDS portene på Advantech bundkortet og Asus kortet, og checke de kører samme bit osv. Så skal du have fikset kablet så det passer på Asus kortet, her er man igen shit out of luck, da jeg kan se Advantech bruger de små Hirose DF-30 stik (hvilket er ret normalt på industrielle boards) eller noget mens Asus' ligner et normalt DIL stik eller hvad det nu er de hedder. LVDS er et lavspændingssignal der normalt kører pænt tjept, dvs ledningsføring er rimeligt vigtigt, og dermed også hvordan du får dem tilsluttet. Hvis du kunne finde et bundkort med samme stik som Advantech kortet hvor du så "bare" skal bytte rundt på pins'ne kommer du klart lettest i hus. Så skal du sikre dig at det nye bundkorts BIOS kan håndtere din skærm ifht. opløsning osv.
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
24. februar 2013 - 21:16 #2
hej.. undskylder det sene svar på dit inlæg.

Jeg fandt en løsning på problemet. Brugte det originale bundkort og installerede linux mint i stedet for. works just fine.

Jeg vil ikke til at rode med det der lvds da det lyder til at være noget underligt noget!

smider du lige et svar?
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
03. oktober 2013 - 16:01 #3
svar.