Avatar billede maf95 Nybegynder
09. december 2012 - 17:00 Der er 6 kommentarer

Opkald fra server til telefon

Hey Eksperten!

Er der nogen af Jer der har erfaring med opkald fra server til telefon? Opkaldene skal fortages inden for Danmark.

Kan i anbefale nogen løsninger, eller metoder til, hvordan det kan lade sig gøre?

På forhånd tak!

Nyd sneen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. december 2012 - 17:58 #1
Hej.

  Jeg gætter på at du ønsker en server, der kan agere PBX (omstillingsanlæg) for en eller flere bylinier til nogle interne telefoner?
  Der findes jo klassikeren over dem alle: http://www.asterisk.org/

De bedste hilsner
Avatar billede maf95 Nybegynder
09. december 2012 - 18:16 #2
Kære CRKrogh!

Mange tak for din lynhurtige tilbagemelding!

Jeg skal kunne håndtere mellem 10-20 opkald på samme tid, og helst selv kunne bestemme Caller ID'et. Er det muligt med asterisk?

Hvad skal jeg indkøbe, for at kunne udføre overstående?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. december 2012 - 18:25 #3
Hej igen.

  Det er altid noget at et projekt at opsætte sin egen PBX. Men til at starte med, et kort til den PC, der skal agere PBX, som kan håndtere en ISDN30 (idet jeg gætter på at det er sådan en, dine bylinier kommer ind i huset på). Asterisk-softwaren er open source, så der er der ingen udgift. Jeg mener umiddelbart at du selv definerer alias til dine lokalnumre, om end det er lidt siden jeg sidst har rodet med Asterisk.
  Må man være nysgerrig omkring formålet? Der findes jo allerede hostede løsninger til en meget rimelig pris, især hvis det er noget, der skal bruges til erhverv. Vi har netop implementeret IP i den virksomhed, jeg jobber i. Her afløste den nye løsning en Meridian PBX.

/Carsten
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. december 2012 - 18:26 #4
Ach - det skulle naturligvis ikke have været et svar men en kommentar.
Avatar billede maf95 Nybegynder
09. december 2012 - 18:39 #5
Det eneste jeg er interesseret i, er den billigste og mest stabile måde, at håndterer disse opkald på.

Eneste krav er:

* Skal som start kunne håndterer 10-16 opkald på samme tid.
* Hvis der er for mange opkald i gang, skal man evt. sættes i kø. Ved du, om det er muligt at implementere? Og hvis ja, hvor omfattende er det?
* Man skal selv kunne bestemme alias / caller id.

Hvis jeg skal leje en server, som kan levere det jeg efterspørger, så er det helt fint for mig :o).

Hvad er priserne på disse?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. december 2012 - 18:46 #6
Som sagt, hvis det er til erhverv, ville jeg nok kigge i retning af TDC's Scale-løsning. Det er billigt at komme igang og alt server-gøglet hostes hos dem. Det er ikke 100% uproblematisk, men igen, skal det bruges til noget i den virkelige verden, skal man holde tungen temmelig lige i munden, når man implementerer sin egen PBX.
Hvis du er interesseret i Scale, tager du kontakt direkte til TDC, så lever de oplæg og pris uden at det koster dig noget.
For en god ordens skyld skal jeg lige understrege, at jeg ikke har nogen professionel interesse i TDC.

/Carsten