Avatar billede fhansen82 Mester
08. december 2012 - 16:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Halvt vindue i Win 7 med to skærme og 4 delte vinduer

Win 7 har jo den fantastiske funktion at man kan trække et vindue ud til siden, hvorefter man kan slippe og få et vindue automatisk tilpasset halvdelen af skærmen, placeret helt ud/op til kant. Men jeg benytter to skærme med extended view, og når jeg laver dette trick, tilpasses vinduet godt nok til halvdelen af den ene skærm. Hvordan kan jeg tilpasse vinduet til modsatte side af den ene skærm, som læner sig op i mod nummer to skærm (altså hvor musen bare fortsætter til næste skærm)?
Supplerende spørgsmål: Kan det lade sig gøre at opdele vinduer i 4 dele og hvordan? Hjemme har jeg en stor skærm med høj opløsning, og kunne godt tænke mig at kunne dele 4 vinduer op i samme størrelse ud over hele skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2012 - 19:54 #1
så skal du ha en MultiPoint Server :)
Avatar billede Madmardigan Nybegynder
08. december 2012 - 20:03 #2
Multi point er ikke nødvendig brug blot windows tasten og så pil til højre.eller venstre. Med den taste kombination kan du flytte et vindue fra dok position til dok position
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2012 - 20:19 #3
HVAD ER SÅ MultiPoint Server !!!
Avatar billede Madmardigan Nybegynder
08. december 2012 - 20:47 #4
MultiPoint server er en windows platform hvor flere personer kan dele dem samme fysiske maskine.alle bruger hvert sit mus keyboard og skærm.men kører på samme computer.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2012 - 21:11 #5
ja med det skal da ha en pc
Avatar billede Madmardigan Nybegynder
08. december 2012 - 23:46 #6
Ja men typisk vil den køre på få server... Men tilbage til til spørgsmålet...
Det er ikke nødvendigt med en multipoint server for at kunne dele skærmene op i 4 zoner...
Avatar billede fhansen82 Mester
09. december 2012 - 11:59 #7
Hvordan deles vinduer i 4 på én skærm? Jeg tester det med at flytte vinduer når jeg kommer på arbejde.
Avatar billede Madmardigan Nybegynder
09. december 2012 - 13:07 #8
At dele i fire er kun muligt med 2 skærme...dvs højre og venstre side af skærmen.at dele i fire ville værevære noget med drag and drop eller 3parts applikation
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2012 - 17:45 #9
Avatar billede fhansen82 Mester
09. december 2012 - 17:56 #10
Er ikke helt med på hvad du henviser til Rasmus?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 16:18 #11
Flytte vinduer mellem flere skærme
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2012 - 20:05 #12
Rasmus, jeg tror du misforstår spørgsmålet. Måske jeg ikke har skrevet det klart nok. Jeg ved godt hvordan man flytter vinduet mellem to skærme, og videoen viser ikke løsningen på mine spørgsmål. Det jeg gerne ville vide var hvordan jeg kunne dele to vinduer lige op på en skærm ud af to. Men jeg kan bare ikke trække nummer to vindue op mod modsatte side af skærm nummer et, da musen jo fortsætter ind på skærm nummer to.
Løsningen er som Madmardigan at halvere det ene vindue og flytte det ved at holde Win-tast nede og flytte vindue med piletaster.
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2012 - 20:07 #13
Madmardigan, tak for hjælpen. Tricket fungerer. Gad vide om der findes andre originale løsninger, måske holde Win-tast nede og føre vindue mod siden? Det prøver jeg i morgen. Men det andet virker i hvert fald.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 01:30 #14
Skrevet søn. d. 09. december 2012 kl. 13:07:10| #8

Accepteret svar!60 point tildelt