Avatar billede eblakoe Nybegynder
11. august 2001 - 10:27 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Svær fejlretning hjælp

Hej eksperter
Jeg har hordt brug for hjælp. Jeg har en Dell computer der hele tiden kommer med forskellige fejl, feks vsh win 32... asd fejl...ocraware..explorer fejl windows fejl ved adgang til reg.database.
Til sidst fik jeg blå fejlskærm hele tiden.
Jeg har taget hardisken ud og sat en helt ny IBM hardisk i og startet fra rent bord. Men ak allerede under install. af win 98 kom der fejl : fejl rec erv 32 og run dll 32 fejlende kom under install. lige efter dato kl sætningen desuden den gamle explorer fejl. Ved install af officepakke kom følgende fejl:Kontrolprogram til registreringsdatabasen, windows fik fejl ved adgang til systemdatabasen.
Desuden kan jeg ikke ændre skærmopløsningen den kører på 16 farver. fejl excel ved opstart.
Ved indlæsning af Dell Resourse cd : filen vb 40032 dll er sammenkædet med en manglende eksportfil advapi 32 dll reg. quercevaleuw.
Jeg har prøvet at formatere og starte forfra to gange uden det er blevet bedre.
Jeg kan evt kontaktes eivind@ofir.dk
Hilsen Eivind
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2001 - 10:48 #1
har du prøvet og skifte dine ram ?

kan meget vel være dem det er galdt med
Avatar billede dade Nybegynder
11. august 2001 - 11:19 #2
Run dll.32 fejl i opstart og installering  ER ram fejl

Jeg har haft det samme problem, med ved at skifte ram kan det løses.
du kan også prøve at flytte dine ram til en anden slot !!
det kan også ha invirkning på det !!

Dade
Avatar billede dade Nybegynder
11. august 2001 - 11:21 #3
vil gerne høre hvad du finder ud af !!

Dade
Avatar billede eblakoe Nybegynder
11. august 2001 - 11:45 #4
jeg vil prøve at kigge på mine ram jeg har 2 x 128  & 1 X 64 DEN ENNE BLOK PÅ 128 ER HELT NY
Avatar billede eblakoe Nybegynder
11. august 2001 - 11:48 #5
Det er bare mærkeligt at systemet går i fejl feks ved install af win 98  kan det ikke være en ophedning af cpuen?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2001 - 11:49 #6
eblakoe>> jeg har kun oplevet at det var ram det var galdt med når den crasher under install af 9x
Avatar billede eblakoe Nybegynder
11. august 2001 - 11:55 #7
Jeg prøver at kigge på det i aften og vender tilbage med en melding.
Hilsen Eivind
Avatar billede eblakoe Nybegynder
11. august 2001 - 11:56 #8
Kommer i/du på andre muligheder så giv en melding.
Eivind
Avatar billede dade Nybegynder
11. august 2001 - 12:26 #9
hvis de nye Ram du har komme i din pc er 133mhz og de andre er 100mhz kan de 133mhz skabe problemer...
min anden pc vil ikke have 133mhz i så brokker den sig helt vildt og laver de samme fejl som du får....
Avatar billede eblakoe Nybegynder
11. august 2001 - 19:42 #10
hej dade
Jeg kan først prøve dit/jeres råd imorgen Jeg giver en melding lige såsnart det er prøvet
Eivind
Avatar billede dade Nybegynder
11. august 2001 - 20:23 #11
helt i orden håber du får det til at virke !!
Avatar billede eblakoe Nybegynder
12. august 2001 - 15:24 #12
Hej dade & space
det ser ud til at det var rammen der lavede alt miseren.
Jeg har taget  de to nye  sdramblokke ud,og det ser ud til at alt er ok .Fantastisk.
De ram der sidder i er pc 100  128mb ram.
De nye er 1 x 100 sdram 128mb ram + 1 x 100 sdram 64mb. Kan de så bare sælges eller smides ud? Det vil være ærgeligt. Hvad kan evt konfigte ramtyperne imellem. Eller kan evt. pc godt køre med rene sdram?
Hilsen Eivind
Avatar billede dade Nybegynder
12. august 2001 - 15:29 #13
du kan godt sælge dem de fejler ikke noget
det er bare dit bundkort der ikke vil arbejde sammen med de nye ram

Dade
Avatar billede dade Nybegynder
12. august 2001 - 15:31 #14
hov ...

den skulle gerne kunne køre med SDRAM ...
du kan jo prøve ellers ved du jo hvad det er
Avatar billede eblakoe Nybegynder
12. august 2001 - 15:34 #15
Hej dade
Er det så en konflikt mellem rammene?
Eivind
Avatar billede dade Nybegynder
12. august 2001 - 15:39 #16
det kan være begge dele
det kan være dit bundkort
men det kan også være dine ram der konflikter
der er ikke rigtig nogen der har kunne sige mig helt nøjagtigt hvad der er fejlen
på min anden pc har jeg været nød til at pille mine pc128 / 133mhz ram ud af den før den ville køre ordenligt

Dade
Avatar billede eblakoe Nybegynder
12. august 2001 - 16:14 #17
jeg vil prøve mig frem. tak for den store hjælp  :-)
Hilsen Eivind
Avatar billede dade Nybegynder
12. august 2001 - 16:15 #18
Håber det kommer til at virker :)