Avatar billede jonpet Seniormester
07. december 2012 - 12:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny Spille Computer

Hej

Jeg står og skal købe en ny Spille Computer, og vil gerne spille spil som,
- world of warcraft. - Modern Warfare 3. - battlefield 3. -  crysis 3.
og spil i den stil. og vil have computeren skal køre spillende uden problemer, og med grafikken i top på højeste kval.

Jeg har set på nogle forskellige Pc,  og vil gerne ofre mellem 8000 - 10,000 kr, for en god Computer som kan klare spillende uden problemer, og som kan være med et godt stykke ud i fremtiden,  jeg har set på de her computer,
http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+X5369+D/910017062

http://www.pricerunner.dk/pi/223-2586644/Stationaere-Computere/Foniks-Gamer-PC-Intel-Core-i7-920-2.66GHz-12GB-1TB-DVDRW-Produkt-Info

http://www.sharkgaming.dk/mighty-shark.html

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10710

Hvad for en er best. til prisen og vil leve op til mine forventninger.
Hvis i kende til et bedre tilbud vil jeg blive glad for det.

På forhånd tak.

Brian.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. december 2012 - 14:41 #1
Glemte lige at litføje at jeg spille meget over nettet, så det skal den også gerne kunne klare...
Avatar billede benzon Praktikant
07. december 2012 - 17:14 #2
Personligt, ville jeg vælge den fra Sharkgaming.

Jeg ville dog lave lidt om på den, og tilføje 16GB Ram frem for 8GB, nogen vil sikkert sige, at det behøver du ikke.

Der ud over ville jeg vælge, en SSD som system disk, og en 1TB til at smide steam, spil, nogle programmer alt efter hvad det er for nogle.

Der ud over, indeholder Sharkgaming's maskiner ikke windows, så det skal du også lige have siden af.

Med de ændringer jeg ville lave, ryger du nok nærmere op i 12.000,- desværre.

Men du kan slf. lade være med og lave de 3 ændringer, så ligger du på omkring de 10.000,-

Men altså den burde klare de fleste spil any ways, da der er 2xGTX 660 GFX Kort fra nvidia i den.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. december 2012 - 18:05 #3
ok, hvis dem jeg har valt i mit indlæg ikke er gode nok,
hvad så med den her, http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10716

Mvh

Brian
Avatar billede jonpet Seniormester
07. december 2012 - 18:22 #4
Du skriver - Der ud over ville jeg vælge, en SSD som system disk, og en 1TB til at smide steam, spil, nogle programmer alt efter hvad det er for nogle.

- steam, spil ?? hvad er det for noget??

- en SSD som system og en 1TB til at smide steam, spil,
vil det så sige at jeg skal have 2 harddiske på ??

Brian,,,
Avatar billede benzon Praktikant
07. december 2012 - 18:55 #5
Steam er nok den største platform for spil på markedet, det er et system hvor man kan købe nye computer spil

spil = world of warcraft. - Modern Warfare 3. - battlefield 3. -  crysis 3

SSD er bare med til computeren, starter meget meget hurtigt op, satte en computer op for hvad 1 måned siden, med nogen lunde det samme hardware, ud over jeg selv samlede den, der har windows 8 en start tid på lige godt 8-10 sekunder.

Hvor en traditionel HDD,er en del langsommere.

SSD vinder mere og mere indpas i dagens computer verden, netop fordi de kan levere hastigheder HDD, slet slet ikke kan følge med til.

Men det er selvfølgelig et valg man skal tage.

Som sagt, vil jeg stadig vælge Sharkgaming, da de bruger ordenlige kølere, og så videre, hvor Komplett, desværre normalt bruger standart Intel kølere, det er ok, men store kølere så som den Sharkgaming anvender, køler generelt bedre.

Men du kan fint vælge det Sharkgaming setup uden problemer, du skal bare til vælge windows.

Der er jo ingen der siger, du skal gøre som jeg ville gøre :) det var bare en note.
Avatar billede ntholm Nybegynder
08. december 2012 - 00:43 #6
Hej Brian.

Hvis du vil game - så skal du HELT klart vælge den fra shark gaming.

Rammene i denne er bedre da de kører 1866mhz - de andre kører 1600mhz - og lige her sker der normalt et bemærkelsesværdigt prisspring. Det er billigt at lave en computer med mange 1600mhz ram (jeg har selv 32gb - du kan få 8gb corsair vengeance ram 1600mhz til under 400kr idag). det er ikke det samme med 1866mhz ram.

Du får også 2 GTX 660 i SLI - de har deres prioritering korrekt i forhold til cpu/gfx til gaming. Motherboardet her er også godt - og ved de andre computere kan jeg slet ikke se hvilket motherboard det er.. (det tyder aldrig godt ;)

Installer dine primære spil på samme partition som dit styresystem - hvis du vil have maximum performance dertil.

SSD giver dig IKKE bedre fps i spil, men nærmere vil den loade hurtigere mellem de forskellige levels, og arbejde hurtigere i windows og på harddisken.

Hvis du vil spille og har dit budget på 10.000 - så vil jeg sige at pengene er bedre brugt et andet sted end SSD. (som i shark gaming computeren med 2 grafikkort).
Avatar billede jonpet Seniormester
08. december 2012 - 15:05 #7
Hej igen..

Takker mange gange for svarene.

jeg så at ved den pc, som hedder Komplett Gamer Premium 11K. har man mulighed

for selv at konfiturer og vælge tilbehør, så ville i være søde at se om det var muligt at vælge nogle andre ting at putte i den, sådan at den bliver ligeså god som den fra shark gaming,

http://www.komplett.dk/k/config.aspx?ConfigSystemId=10716
for så kan jeg se hvor meget det samlet vil koste.  og hvis i også ville være søde at skrive det på den måde at i skriver hvad der er i computeren nu, og hvad i vil forslå det blev lavet om til, for så kan jeg give ordentligt besked til butikken hvad der skal laves om.
____________________________________________
( eksempel )

Gamer Premium 11K.

nu værende motherboard : -
- MSI Z77A-GD55, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16, SLI/CFX, DrMOS, VGA, DVI, HDMI, UEFI []

Skiftes til : - ????????
-------------------------------
og sådan fremdeles, med alle de ting der skal laves om..

_____________________________________________

Og hvis der ikke er noget at gøre og i stadigt vil vælge den fra shark gaming,
så skriv på samme måde hvad der skal laves om på den.
______________________________________________________

Med venlig hilsen

Brian.
Avatar billede jonpet Seniormester
08. december 2012 - 23:53 #8
Jeg ser lige at en 500GB SSD Harddisk koster næsten 3800 kr
det er sq mange penge for en HD, så Hvor meget langsommer bliver den hvis jeg ikke vælger SSD Harddisk ?

jeg trode at 10,000 kr var nok til en god Spille computer, men hvis jeg skal have

- Microsoft Windows 8 64bit

- 16 GB DDR3, 1866 Mhz

- 500GB SSD Harddisk

- 1TB SSD Harddisk

- Tastaturer

- Skærm

Så kan jeg da godt se at jeg nærmer mig de 15.000 - 17.000 kr.

Kan det vrikeligt være rigtigt at det skal være så dyrt for at få en ordenlig computer ???????????

Eller er det Her bare luksus, ????
Avatar billede jonpet Seniormester
10. december 2012 - 01:13 #9
Hej igen,,,,

Jeg skrev til shark gaming og de var enige om det i foreslog skulle laves om, så de sendte mig dette tilbud.
-------------------------------------------------
CPU - Intel i5-3570K, 4 x 3.40 Ghz (3.80 Ghz Turbo)
CPU køler - CoolerMaster TX3 (støjsvag, meget bedre køleevne end Intel Stock!)
Grafikkort (+PSU) 2 x MSI GeForce GTX 660 2 GB, TWINFROZR III EDITION! (GX750 PSU)
RAM - 2x4GB 1866 MHz, TRAUMATIZR Series
Kabinet Zalman Z11
Systemdisk 1 SSD OCZ Vertex 4 - 256 GB
Bundkort - MSI Z77A-GD55 MILITARY CLASS III
Operativsystem - Windows 7 Home Premium 64-bit OEM

11.445,00 kr
-----------------------------------------------------

Hvad siger i til den, så vil jeg når jeg har flere penge købe nogle større HD,

Brian
Avatar billede jonpet Seniormester
07. januar 2013 - 12:36 #10
Da mine spørsmål ikke er blevet besvaret så kan jeg ikke give nogle Poing.

Hvis i starter på at svare på nogle spørsmål, så gør dog arbejdet færdigt, eller mæld klart fra, sådan at folk ikke går og venter på svar,,,,