Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
06. december 2012 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skjulte filer

Hej
Jeg har et digitalt camera (Canon Powershot S95) hvor der kan blive overført billeder til og fra men kun med kabel. Problemet er at jeg mystisk vis ikke kan nå frem til de billeder der er i kameraet, men dog kun et billede. Kun det ene billede bliver også vist på displayet af kameraet. Når jeg så prøver at finde dem frem på computeren, kan det ses at i selve kameraet er der
18,2 GB ledigtud af 29,7 GB? altså er der anvendt 11,5 gb.  Billedet som ikke er skjult på computeren og på kameraet fylder kun 81,3 kb. Hvad så med de resterende 11,5 gb?
Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe. Måsker med et "super" program som kan gør det muligt at se billederne.
Jeg har allerede prøvet diverse recovery softwares ¨som ikkerigtig hjalp da jeg også SkullE bruge et memory card adabter.
Tak på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2012 - 17:11 #1
kopier billedet til pc (hvis du vil gemme det)
fra kamera's indstillinger: formater kortet
derefter kobl til pc igen og tjek plads (tag evt et enkelt billede inden)
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
06. december 2012 - 17:20 #2
Fomateringen gør jo at de billeder som befinder sig i kameraet forsvinder. Billederne som er skjult må jo fylde netop 11,5 gb da der er 18,2 ledigt ud af 29,7 gb.

Jeg vil meget gerne have de skjulte billeder til at dukke frem
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2012 - 20:09 #3
det er enten at lade kamera formatere (og droppe), eller købe en kort-læser. Åbenbart er dine billeder ikke 60kr værd, så bare formater kortet. http://goo.gl/y8ifL
Hvis du køber kortlæser, så prøv med http://www.piriform.com/recuva til at gendanne data.
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
06. december 2012 - 20:22 #4
Hvor ved du fra at de ikke er 60 kr.værd? Det er nogle billeder som jeg haft i de seneste 5-6 år. Hvordan kan du sige at jeg bare skal formatere kortet?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2012 - 20:31 #5
hvis du vælger ikke at ofre 60 kr på en kortlæser, så har du selv valgt, at billederne ikke er 60 kr værd. Og så kan du lige så godt formatere.
Men - hvis du nu synes, at du måske har noget, der kan reddes, så koster det altså 60 kr at købe en kortlæser, og prøve den vej.

Ellers - så find en ven med en maskine med indbygget kortlæser, og spar de 60 kr. Mange bærbare i dag har det indbygget.
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
20. januar 2013 - 12:45 #6
lukker spørgsmålet