Avatar billede nemlig Professor
05. december 2012 - 20:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udvid det trådløse område - har Netgear

Hejsa.
Min ven har et langt hus, hvor han i den ene ende har en trådløs router, Netgear WGR614 v7. Det trådløse netværk rækker ikke i den modsatte ende, hvilket er ønsket.
Han har et netværkskabel fra routeren til den anden ende af huset.

Er det noget med, at man kan opsætte et access-point i den anden ende af huset, via kablet fra Netgear-routeren og på den måde udvide det trådløse netværk. Og gerne med samme SSID.

Eller er løsningen en extender?

Det vil være super, hvis I kan komme et forslag til isenkram, der spiller sammen med Netgear-routeren.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. december 2012 - 22:00 #1
et AP lyder som en god ide en anden mulighed kunne være et AP i samarbejde med en EL adapter
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2012 - 08:05 #2
denne her har jeg i min lejlighed i stedet for alle de kabler

godt nok modellen før denne her men husk det skal være 500 IKKE 200 hvis du vil se video også uden det kører i ryk

http://www.computercity.dk/product/9659871/netgear-xavb5101-powerline-gigabit-av-adapter?ref=search

m.v.h
Avatar billede nemlig Professor
06. december 2012 - 10:06 #3
Hejsa og tak for bidrag.
Jeg vil jo helst løsningen med accesspoint, da kablet er ført i væg og loft. Jeg synes, jeg har læst i andre tråde, at det vil være en god stabil løsning.

Men jeg ved ikke hvilken access-point, jeg skal købe og som kan spille sammen med den eksisterende Netgear-router, således der bliver tale om ét netværk i hele huset.

Håber på nogle konkrete forslag :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. december 2012 - 13:30 #4
her en en mulighed

http://www.computercity.dk/product/5035413/netgear-wn802t-gigabit-access-point?ref=section&sec=397066339706783970683

ellers Linksys/Cisco går man heller ikke fejl af dog er prisen en anden

men ellers via elnettet som #2 linkede til fungere også stabilt og er en nem løsning mht. opsætning
Avatar billede nemlig Professor
19. december 2012 - 21:13 #5
Hejsa.
Jeg har løst det meget billigt, idet jeg anvendte en anden aflagt Netgear-router.

Og så fulgte jeg denne vejledning.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1078149#1078149

Og det spiller perfekt. Er også testet sammen med en linksys-router.

Smid et svar for jeres bidrag :)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 07:38 #6
du løste den selv så læg dit svar og accepter

m.v.h
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. december 2012 - 21:18 #7
samme kommentar som #6 du løste jo selv opgaven
Avatar billede nemlig Professor
25. december 2012 - 10:03 #8
Glædelig jul.
Jeg lukker.
Avatar billede Rune1234 Nybegynder
16. januar 2013 - 12:52 #9
Det nemmeste og bedste er klart en signal forstærker. Måske ikke 100% lovlig, men det er det eneste der virker.

http://origoo.dk/tradlos-internet-forstaerker-internet-booster/
Avatar billede nemlig Professor
16. januar 2013 - 14:37 #10
Tak for info, som jeg også ser som en enkel og billig løsning.
Men jeg vil nu også sige, at løsningen med 2 wifi-routere, som sammenkobles med et netværkskabel, fungerer perfekt. Jeg har nu lavet det 2 steder, og det spiller uden problemer.