Avatar billede homecook Nybegynder
04. december 2012 - 23:09 Der er 3 kommentarer

farver på webside

Hej allesammen,

Jeg har lidt problemer med at få vist de rigtige farver på min hjemmeside.
På pc er der ingen problemer men når man så får sin hjemmeside op på en smartphone så er farverne ikke de samme.
Et eksempel:
Baggrunds farven i mine menu oversigter på pc'en er hvide med sort tekst men de bliver sorte med (nogle gange)blå tekst andre gange slet ikke til at se fordi det er sort på sort.
Jeg kan i min kilde skrift ikke finde baggrunds farven på selve siden men kun på teksten.
Jeg vil gerne have at det er ens uanset om det er på pc eller smartphone, hvad gør jeg?

M.v.h
Homecook
Avatar billede keysersoze Guru
04. december 2012 - 23:13 #1
et link?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. december 2012 - 00:02 #2
sæt farver med CSS.

      div a:link,
      div a:visited,
      div a:hover {
        color: white;
      }

Hvis man ikke sætter en farve bruger browseren dens standard farve for links som man kan være forskelligt fra browser til browser og alt efter om man har besøgt linket eller ej.
Avatar billede homecook Nybegynder
07. december 2012 - 08:32 #3
Hej Scootergrisen

Jeg har aldrig prøvet CSS programering, de linier du skriver hvordan sættes de ind og skal de sættes ind på hver enkelt side eller kan de indsættes centralt (i index filen)

M.v.h.
Homecook