Avatar billede burning-thunder Nybegynder
04. december 2012 - 20:41 Der er 3 kommentarer

VPN. GRE Protocol 47,

Hej alle. Jeg roder lidt med at sætte en VPN forbindelse op. Så jeg kan komme på mit netværk fra mit arbejde.

Efter tonsvis af guides skulle jeg have sat det rigtig op, men problemet er når jeg prøvet at komme på udefra, får jeg en GLE protocol 47 fejl. Så tror lidt at det er min router der blokere mig. Har lavet en forward til min computer jeg gerne vil tilgå. Plus har sat DMZ op også til at router til min ip.

Grunden til jeg tror der er routeren der blokere, er at jeg godt kan komme på internt altså vha. 192.168.x.x, men ikke via min WAN ip.

Jeg har en Netgear CG3000 router fra Yousee.

Ved ikke om der er nogle der ved om der understøtter protocol 47 eller om der er noget andet opsætning jeg skal rode med for at få det til at virke.

Mange tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. december 2012 - 20:33 #1
Hej.

  Hvis du nu nøjes med at forwarde port 389 (RDP) og ellers passer på sikkerheden på din PC, har du da en chance for at prøve konceptet af?
  Jeg kan ikke helt få dit forward og DMZ-show til at hænge sammen, det må du gerne uddybe lidt? Hvad bruger du til at lave VPN'en - OpenVPN, noget IPsec eller noget helt tredje?
  Jeg kan varmt anbefale en Cisco ASA-5505'er, så får du også en anstændig firewall med i købet.

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. oktober 2013 - 18:54 #2
Kom du nogensinde videre med dette?
Avatar billede montago Praktikant
09. juni 2014 - 00:21 #3
ping ??

Jeg har sat en Windows 2008 R2 server op på en Yousee forbindelse, med et CG3000 router/modem

Jeg kan fortælle at GRE 47 kommer helt fint igennem (PPTP) - samt alle de andre VPN protokoller: SSTP, IPSec/IPKE samt L2TP.

så, no worries - dine problemer ligger garanteret et sted i login proceduren - jeg sloges selv med VPN opsætning i 3 uger før det lykkedes, så bare gi den gas :D