Avatar billede aks1 Nybegynder
04. december 2012 - 12:46 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Outlook kontaktpersoner

Hej Eksperter!

Er det muligt at tilknytte en slags søgeord/keyword til en bestemt kontaktperson i sin Outlook.
Lad mig lige forklare nærmere, jeg sidder i et job som har rigtig meget med postnumre at gøre, og her har jeg 1 kontaktperson med 2 forskellige e-mails. 2 forskellige da vedkommende gerne vil have alle mails som har med postnumrene 8000-8660 at gøre, og fra 8870-9550(inkl. alle postnumre derimellem) på separate mailadresser.
Mit spørgsmål er så bare om jeg kan tilknytte samtlige postnumre i intervallet til de forskellige mailadresser. Så når jeg skriver "8000" i til-feltet, så kommer den rigtige mailadresse frem?

Jeg kan selv komme på en løsning, og det kunne være at oprette en ny kontaktperson pr. postnummer, men så har jeg lige pludselig 65 kontaktpersoner - som reelt set er den samme. Det bliver for langhåret :-)

Håber ikke det er for kryptisk formuleret!

Mvh. Anton,
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2012 - 13:21 #1
Hvordan indikeres hvilket postnr, der er tale om?
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2012 - 13:22 #2
Er det kun ved at du skriver det i f.eks. Til?
Avatar billede jokkejensen Novice
04. december 2012 - 13:29 #3
Opret et felt på brugeren hvor du indtaster interval af postnr:

Export til excel
http://www.howto-outlook.com/howto/exportcontacts.htm

Benyt brevfletning til at sende til de korrekte ?

/J
Avatar billede aks1 Nybegynder
04. december 2012 - 13:48 #4
Nævnt eksempel:
Flg. postnumre skal "tilkobles" abc@abc.dk:

Flg. postnumre skal "tilkobles" def@def.dk

Når jeg skriver et af postnumrene i Til-feltet skal hhv. abc/def komme frem, alt afhængigt af hvilket postnummer.

@Jokkejensen - jeg er desværre ikke interesseret i andre løsninger end jeg efterspørger :)
Avatar billede jokkejensen Novice
04. december 2012 - 13:59 #5
ok, det kan bare ikke lade sig gøre :)
Avatar billede jokkejensen Novice
04. december 2012 - 14:00 #6
vha træk og slip.. du kan lave noget vb/Eller addin.
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2012 - 14:14 #7
Måske via VBA..
Avatar billede jokkejensen Novice
04. december 2012 - 14:19 #8
ja eller XXXX antal kontaktperson grupper, en for hvert postnummer, så kan han tage dem med 8000, men et kæmpe vedligeholdelses job :/

Desuden kan brugere med et range 8000-9000 muligvis risikere at optræde i flere lister hvorfor de vil få flere.

Vba eller outlook addin tror jeg også er vejen frem for ikke at vanskeliggøre det mere, det kommer ikke ud af boksen.
Avatar billede aks1 Nybegynder
04. december 2012 - 14:47 #9
Hehe jeg kan forstå på det hele at det er mere kompliceret, end jeg havde håbet. Jeg kender desværre hverken til VBA eller Outlook addin.
Jokkejensen & supertekst, I må gerne lægge et svar - så fordeler jeg pointene til Jer, som tak for Jeres tid :)
Avatar billede jokkejensen Novice
04. december 2012 - 14:57 #10
Selv tak.

- Det tager altså ikke ret længe med brevfletning gnm excel (kun lige de første gange, især første), det var ikke for at skræmme dig.
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2012 - 15:22 #11
Kunne du forestille dig at skrive det ønskede postnr i Excel og så få sendt mail til den korrekte adresse automatisk via Outlook?

Postnr. intervaller kan så defineres i Excel.

Vi kan evt. drøfte det videre via PM - eller mail (@-adresse under min profil) - hvis interesseret..
Avatar billede aks1 Nybegynder
04. december 2012 - 15:57 #12
Jeg laver lige et lille bogmærke til tråden, så hvis jeg vil kaste mig ud i et projekt - så får du en PM supertekst.
I hvert fald for nu, skal I begge have tak :)
Pointene er lige fordelt.

Rigtig god aften!
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2012 - 17:07 #13
I lige måde. Du skal være velkommen i givet fald.
Jeg har konstrueret mange systemer, der også anvender Outlook så det skulle være indenfor det rimelige.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
18. december 2012 - 19:37 #14
tråden er ganske vist lukket og det er da heller ikke sikkert jeg har forstået opgaven, Men

som jeg forstår det så vil du have en række post nr til at refere til en bestemt mail, således at når du skriver 8000, 8210 eller 8230 så kommer email adressen abc@abc.dk frem

Dette mener jeg muligvis kunne løses ved brug af alias/kaldenavn under kontakt personer i outlook. der kan du indskrive post nr adskildt med semikolon.

Eks.
kontakt person
Jens Jensen  Personlig email: abc@abc.dk
alias/kaldenavn
der indskrives 8000; 8210 ; 8230

Så vil den samme email adresse komme uanset om du vælger 8000, 8210 eller 8230 fremkomme i Til feltet ved indskrivning

Håber jeg har forstået det korrekt