Avatar billede dannyhare Nybegynder
03. december 2012 - 13:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CMD xcopy

Hej der ude,

Jeg sidder med en bærbar PC, som jeg har haft svært ved at starte op, nu er der endelig liv i den men kun CMD er muligt at starte op og det er utrolig vigtigt at indholdet kommer ud, her tænker jeg at lave en fuld kopi af D-drevet, (som er det primære drev), jeg tænker at xcopy er lettest.

Så hvad skriver jeg i CMD vha xcopy for at kopiere hele D-drevet og på G-drevet (USB-hardisk) ?
Avatar billede dannyhare Nybegynder
03. december 2012 - 13:57 #1
Rettelse: Jeg vil kopiere hele D-drevet over på G-drevet (USB-hardisk), hvilken kommando skal jeg bruge ?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 14:01 #2
du skal nok starte med at boote fra din xp harddisk for overhovedet at kunne kommunikere med den ? eller bliver den allerede fanget som g: ?

ellers er det vel "bare"

mk dir g:\backup-from-d
xcopy d:\ g:\backukup-from-d /s /e /i /h

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 14:02 #3
xp harddisk = extern harddisk..
Avatar billede dannyhare Nybegynder
03. december 2012 - 14:05 #4
Jeg kan sagtens se D-indholdet (D er det drev vi andre kender som C-drevet, ved ikke hvorfor det på den her windows 7 pc hedder D.) så alt fra D drevet skal over på C.

Det er utrolig vigtigt at jeg ikke slette noget fra D-drevet. Er det 2 forskellige muligheder du poster eller er det en og samme ?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 14:11 #5
D = din interne hdd
C = din externe UDB hdd

Og du kan tilgå og se indholdet af begge?

Opret biliotek på usb disk:
mk dir c:\backup-from-d

Kopier alt fra D til C:\backup-from-d
xcopy d:\ c:\backup-from-d /s /e /i /h

Husk at verificere data fungere på usb drev på en anden pc inden du sletter noget.

vh
Avatar billede dannyhare Nybegynder
03. december 2012 - 14:17 #6
Jeg kan se indholdet af begge drev ved at skrive dir

Den skriver at  mk blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando . . . . . . . . . . . .

Kan jeg ikke bare tage USB'en til en anden PC og oprette en backup-mappe som den hele skal flyttes over i ?

PS. drevet c findes på PC som recovery-partion.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 15:31 #7
mkdir c:\backup-from-d

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 15:33 #8
"PS. drevet c findes på PC som recovery-partion. "

Altså jeg formoder at C: er din externe usb-harddisk ?

Jo når du har lavet en kopi, tester du ved at kopiere alt over på en anden pc og lige validere nogle tilfældige filer ved at åbne.

vh
Avatar billede dannyhare Nybegynder
03. december 2012 - 16:26 #9
Nej, drev G er min usb harddisk
Avatar billede jokkejensen Novice
04. december 2012 - 09:19 #10
og du vil gemme dit D: (windows partition) på G:

C: er et reserveret drev.. ok ?

Prøv :

xcopy d:\ g:\backukup-from-d /s /e /i /h

Men her formoder jeg at du kan tilgå din externe harddisk (G:), gennem dos prompt.

vh
Avatar billede dannyhare Nybegynder
06. marts 2013 - 18:47 #11
Hvis du vil modtage point, svar venligst!