Avatar billede jp08 Nybegynder
02. december 2012 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP til valg af bærbar computer

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til hvilken bærbar jeg skal vælge til min søn på 10. Det er nok mere om de 500,- kr er nødvendigt eller ej. hvad er forskellen på i5 og i7, og hvor stor er forskellen på grafik kortene der er i de to computer, samt hvad ram har af betydning i dem?

Min søn skal bruge den til lidt spil på internettet( minecraft mm) og hvad en dreng på ellers bruge den til.

http://www.computercity.dk/product/10575163/acer-aspire-v3-571g-53214g50?ref=firstpage

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SATP85030P/toshiba-satellite-p850-30p-15-6-barbar-computer

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 20:54 #1
Det er 100% det hver, Toshibaen har også 8gb ram og 750gb Hdd
Avatar billede jp08 Nybegynder
02. december 2012 - 21:44 #2
Hej hugajohan.
Du skriver der er 100%det hver, det lyder som du er meget sikker på det, men hvad er det der gør du så sikker? der er flere ram i den ene og hdd er større, men er det de to ting du vægt på i dit svar eller?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2012 - 06:39 #3
Minecraft bruger rimelig meget ram og cpu, en intel core i7 og 8gb ram og 640m grafikkort og 750gb hd for 500kr mer er godt give ud. Og 4gb ram er for lidt hvis han både spiller og snakker over skype og måske har han en browser i baggrunden.
Avatar billede jp08 Nybegynder
03. december 2012 - 16:28 #4
Tak for dit svar, hugajohan. Det svar er da noget jeg kan foholde mig til. jeg har givet dig point ;-)